• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är vi förberedda om något skulle hända?

Janericbe

HBK Medlem
Inlägg
78
Kommun
Skoghall
HBK-Nr
30030
Medlemskap
2025
Förlåt...
Det var ett mycket dumt och dåligt försök till att föreställa ett skämt.
Naturligtvis menar jag inte på allvar att man (du och alla andra) skall såga ner alla träd män dom parkerar sina bilar
löp 0
Tror att, som någon skrev ovan, att man rustar olika beroende på vad man ska göra.
Ska man ut i skogen med 4x4 bilen så slänger man in några brytblock, några rep, en kompressor, motorsåg och annat smått å gott. Risken är stor att man kör fast (har hänt förr).
Ska man ut och fiska tar man med spöt, båten, motorn och flytvästen.
O.s.v.
Tror inte man ska förbereda sig för det värsta när man åker husbil men lite ”bra och ha” är:
Startkablar, bogserlina, brandsläckare, liten såg, ficklampa, laddare till mobilen och lite varma kläder. Det klarar man sig långt på.
(Har lyckats dra upp min egna bil ur ett dike med hjälp av ett rep och serviceutrustningen som medföljer bilen)....
Glöm inte silvertejpen!
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Nej, men i väldigt många "vanligt förekommande" situationer.
Många är ju preppade för "Om strömmen försvinner en månad", men inte så många för "Om pandemin kommer" :wideeyed:
Ja, och tack o lov att strömmen går oftare än pandemier
Gick strömmen vart 100:de år vore det nog ingen större beredskap som i områden där den ev går oftare
 
Toppen