• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är detta rätt för mig?

F

F.d. 25829

Guest
Hej.

Står på Strömstads ställplats vid Bojan. Kostar 40kr per dygn och man kan tömma latrin och fylla vatten samt att det finns toalett och till råga på allt gratis bussar, helt perfekt.

Men när jag skulle gå på muggen i morse så står en norrman och tvättar sin husbil med dricksvattnet. Inte spolar han och sedan fejjar med sin borste utan han låter vattnet rinna under tiden, detta tog honom ca 45-50 minuter. Jag vet inte om detta husbilsfolk är det snålaste och mest utnyttjande jag upplevt eller om jag bara haft otur.

Jag är även golfspelare och på golfbanorna runt om i Sverige så var man tidigt ute med att låta gäster stå gratis och sedan när man fixade med elplatser så tog man betalt för dessa. Vad händer då, jo husbilsfolk kör till golfbanorna oavsett om de spelar golf eller inte. Tömmer sina latriner, fyller vatten, duschar och sedan ställer sig på parkeringsplatsen (ej kostnad) över natten. Dvs dessa kostar bara klubbarna pengar. De som är golfare spelar oftast för reducerade priser. Medhavd fika och lunch. Man behöver inte vara raketforskare för att räkna ut om det blir en plusaffär eller inte för klubben.

Nu är det ju inte så att alla är så här men jag har stött på lite för många. Och jag vill inte identifieras som en sådan. Gemene man drar ju alla över en och samma kam och då är jag en av dem. Är det så det ska vara?
 
Toppen