• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Är det någon som kan hjälpa mig.

F

F.d. 12848

Guest
Jag har köpt en Andersson 19 tum tv,den brummar när jag använder den i husbilen med min oyster parabol.Tv har varit på Servis men den finns inget fel på,Jr larm har kollat oystern inget fel.så Andersson tv gillar ej oyster Vad gör jag frågar illåsen

Thomas

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: Är det någon som kan hjälpa mig.

Hej tycker våran TV också brummar när vi har vissa ledlampor på, släcker man dom så tycker jag det blir bättre ljud i TV.
hälsningar thomas

F

F.d. 12848

Guest

Det gäller Andersson tv när jag provar med en annan tv är allt ok

F

F.d. 29925

Guest

Tyvärr ett ganska vanligt fenomen. Enkelt kan man säga att man oftast kommer tillrätta med problemet genom s.k. galvaniska avskiljare. Grundorsaken är att det finns olika elektriska potentional i de ingående jordpunkterna. (ungefär så)
Brukar vara rätt svårt att få ordning på problemet i en husbil. (även för proffs)

F

F.d. 53078

Guest

Det kan som sagt vara svårt att bli av med detta brummet. Prova att stänga av allt utom TV och parabol och se vad det är som brummar.
Laddare, Solcellsregulator, kylskåp, fläktmotor, Led lampor, mm
12V har ingen rippelspänning såden vanliga 50Hz brummet kan uteslutas

Ett sätt att bli av med brummet är att koppla förstärkta högtalare direkt till Sattelit recivern. Eller som jag har gjort i många husbilar koppla den till AUX ingången på bilradion.

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025

Har liknande problem på en TV med sat-reciver. När jag höjer volymen på sat-recivern till fullt och sänker på TVn försvinner brummet.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

For de fleste vil høyeste stilling på lyden ut fra Oyster tuner og regulering til riktig nivå med TV sin volumkontroll redusere brummingen. Hva som lager brum kan være nesten umulig å finne ut, men med et sterkt signal i kabelen gir et bedre stpøy/signal forhold slik at det ikke lengre er like hørbart.

Juan sin løsning gir normalt mye bedre lyd - selv har jeg 4+1 høytalere på radioen og Oyster koblet til Line-In på radioen, super lyd på TV.

Toppen