• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är antal hundar på CC-camping begränsat

mediavia

FD HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
1872
Medlemskap
2021
Hej
Jag undrar om det finns någon som vet hur många hundar man får ha med sig på Camping Cards ACSI:s campingplatser i Europa. Jag har kollat i häftet och det står oftast att en hund får medtagas under lågsässong och att den skall vara bunden. Att den skall vara bunden fattar jag men om man har 3 hundar som jag ....vad gör man då???
Tacksam för svar om någon vet.
Monica & Per

hund10.gif hund10.gifhund10.gif
 

Ann-Sofie & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
644
Medlemskap
2024
Sv: Är antal hundar på CC-camping begränsat

Hej!
Förra säsongen använde vi oss några gånger av Camping Cards ACSI:s campingplatser, främst i Frankrike. Då vi har våra två Westies med oss har vi ibland fått betala några extra euro för hund nummer två. Vid incheckningen får man oftast frågan hur många personer man är men nästan aldrig hur många hundar man har med sig. Blir vi inte tillfrågade säger vi inte heller någonting. Någon enstaka gång har vi fått betala för hund nr 2 i efterhand.
Hälsningar
Lennart
 

Kastanj

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2024
Sv: Är antal hundar på CC-camping begränsat

Monica & Per

Om ni kikar på sidan sju i ACSI:s katalog så framgår det tydligt vad som gäller, ett kampingfordon, två personer, en varm duch per person och dag, max sex amper och max 5 KWH, en hund. allt därutöver har campingplatsen rätt att ta extra betalt för.

Hoppas att ni blev något hjälpta.

Kastanj.
 

mediavia

FD HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
1872
Medlemskap
2021
Sv: Är antal hundar på CC-camping begränsat

Tack för hjälpen.
Jag var nog mest orolig för att man bara fick föra med sig en hund in på campingen. Vad skulle man göra med de andra stackarna då? Hemska tanke!!!!
Får dom bara följa med in betalar vi och är nöjda med det !!!

Monica & Per
:):)
 

Bilagor

  • ANIDOGX.gif
    ANIDOGX.gif
    4,7 KB · Visningar: 223
Toppen