• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Äppelris

H

hianders

Guest
Hej! Eftersom det är mycket gott om äpplen i år så vill jag gärna dela med mig av ett recept på äppelris som min mamma Gudrun gjorde ofta.

1 1/4 dl grötrisgryn
8 dl vatten
4-5 hg äpplen
1 dl socker
1 bit kanel

Lägg risgrynen i kokande vatten och låt dem koka i 15 minuter. Skala äpplen och skär dem i bitar. Lägg bitarna i riset och tillsätt socker och kanelstången. Låt koka tills ris och äpplen är mjuka, ca 15-20 minuter.

Servera med mjölk och en god smörgås.

fru hianders/Inger
:yes:

Sv: Äppelris

Hej! Eftersom det är mycket gott om äpplen i år så vill jag gärna dela med mig av ett recept på äppelris som min mamma Gudrun gjorde ofta.

1 1/4 dl grötrisgryn
8 dl vatten
4-5 hg äpplen
1 dl socker
1 bit kanel

Lägg risgrynen i kokande vatten och låt dem koka i 15 minuter. Skala äpplen och skär dem i bitar. Lägg bitarna i riset och tillsätt socker och kanelstången. Låt koka tills ris och äpplen är mjuka, ca 15-20 minuter.

Servera med mjölk och en god smörgås.

fru hianders/Inger
:yes:

Lyfter denna tråd då det är äppelsäsong nu och många har det i trädgården. Gottigott!

Inger

Tillbaka
Toppen