Sv: Äntligen på väg att skaffa en padda.
Vill inte argumentera för min sak men kolla lite på Galaxy tab 7.7 data och youtube videos så kanske du förstår min poäng. Jag vill gärna ha en 'lagom' stor skärm som man kan surfa på och som kan sitta monterad ovanpå instrumentbrädan utan att skymma. Personligen tycker jag 10 tum är för stor.
Dessutom har 7.7 bättre processor och möjlighet att ansluta externt minne. Klarar full HD uppspelning i 1080p samt spela in i 720p
dvs nyare maskin... bättre prestanda
Jag använder en Galaxy Tab 10.1 nu och hade en iPad tidigare. Jag håller med om att 10" skärm är lite stort och skulle gärna ha en lite mindre. Men jag åker mycket buss, så det är där jag använder den mest...
Det finns många fördelar med tab 7.7, men en av de största är väl att skärmen är "superAmoLed". Den är bättre på det mesta, men särskilt bra när man soom jag sitter på bussen och läser böcker på den. Jag har svart bakgrund och vit text - AmoLed lyser inte upp de svarta partierna alls, vilket gör att det blir än mer behagligt att läsa, men också att den drar mindre batteri...
Jag har som sagt använt både ipad och nu Galaxy tab och jag upplever dem jämbördiga. Galaxy är klart bättre att titta på film på. men iPad är lite bättre att skriva på - inte tangentborden, de fungerar lika dåligt på båda, men det är ju en del av konceptet som man får leva med (eller skaffa ett separat). Problemet jag har med min galaxy är att det är klurigt att placera markören på rätt ställe för att rätta något man skrivit. Där fungerar ipaden bättre.
Sen flyter bläddring och annat lite bättre på ipad, den flyter lite renare så att säga, men det är ingen stor grej.
Har man en massa Android innan med program och annat, så är det klart man köper en android tablet (och Galaxy tab är den bästa än så länge), har man iPhone sedan tidigare så är iPad av samma orsak det enkla valet.
(Jag är dock övertygad om att knarrevik, som Applefantast, inte håller med

)
//Stefan