• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äntligen går semestern mot sitt slut! ??

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Tänk att snart få börja jobba igen och komma in i vardagen . Slippa sovmornar och att inte behöva ta en öl till maten. Ivärsta fall dela en god flaska vin och allt vad det kan ha med sig.

Nog med stölligheter. Har tappat en navkapsel i Kroatien. Jag såg när den försvann. Inte en tanke på att kunna stanna och kolla om den var hel.
Är det någon som vet om det finns någon firma som säljer styckevis av dessa produkter. Kollade idag och fick svar att det bara går att köpa om 4 st.

Hej på er och en önskan till er alla om en trevlig husbilshöst med många svampdagar i det gröna

Frank & Yvonne
med Klara
 

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen går semestern mot sitt slut! ??

Har själv tappat navkapslar några gånger. Tröttnade och tillverkade hållare av bandjärn som jag fäste i hjulmuttrar. Skruvade sedan fast kapslarna. Mina kapslar är av plast. Sådan kan du köpa styckevis hos Östgöta Camping i Mantorp. Gick i alla fall bra hösten 2006
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen går semestern mot sitt slut! ??

Tack Molle!
Jag ska kolla upp detta. Hade nog för mig att det skulle gå att köpa styckvis.Skruvade du fast dem i navkapseln också? Eller limmade du fästena?

/Frank
 

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen går semestern mot sitt slut! ??

Bandjärnen går från hjulmutter till centrum. Borrade ett 6 mm hål i bandjärnet i hjulets centrum Drog i en M6-skruv och limmade fast med epoxy. På med kapseln med borrat centrumhål 6,5 mm. skruvade fast med bricka och kupolmutter

Hälsn Rolf o Marie
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen går semestern mot sitt slut! ??

Ett enkelt sätt är att dra igenom ett buntband genom ett fälghål på med kapseln och fäst den med buntbandet. Kanske på två ställen.
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Äntligen går semestern mot sitt slut! ??

Hej klara!
Har du kollat med husbilsförsäljaren där du köpte bilen?
Du har ju nästan en ny bil, så det kanske finns "reservdelar".
Annars kan det ju vara svårt att hitta EN exakt likadan navkapsel.
/Thomas
 
Senast ändrad:

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Äntligen går semestern mot sitt slut! ??

Tackar Tackar!

Åkte förbi Sollebrunn och hämtade en ny navkapsel.
Det var finuligt att sätta dem med hjälp av bultarna. Ska titta närmare på detta. Har kört med buntband tidigare. Men av någon anledning så släppte det på ett däck. Antagligen har jag väl varit på någonstans.

Tack igen och Ha det!
/ Frank
 
Toppen