• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ändra språk Renault Master?

ripskan

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Surahammar
HBK-Nr
18617
Medlemskap
2024
Hej! Är det någon som vet hur man ställer om språket på instrumentbrädans display? Den är inställd på franska vilket ingen av oss kan. På verkstaden kunde de inte. Vi har en Adria Matrix Supreme på en Renault Master-13. Tack!
 
D

Deleted member 11118

Guest
Jag har en 12:a franskan var ifs inget problem för hustrun översatte, men på Bildeve i Helsingborg där jag servar min Renault fixade de det.. Nu vet jag inte vilken verkstad du varit på.
 

Häggis

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
29500
Medlemskap
2024
Har franska på min -14 också. Har inte lyckats komma in i servicemenyn för att ändra språket. Är serviceverkstad enda utvägen? Det måste ju gå att ändra.
 

Häggis

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
29500
Medlemskap
2024
Tack för ditt svar PeterK men .. Detta är för en äldre Renault Master men det borde vara liknande lösning för nyare modeller. Årsmodellen är 2014 på min. Det är andra mätare och toppen på knappen i videon är dubbel på min.
 

Häggis

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
29500
Medlemskap
2024
För min bil är det en servicedator som skall kopplas in för att ändra språket på bildisplayen. Bilia supporten gav mig beskedet kom förbi så fixar vi det på en kvart.
 
Toppen