• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ändra effekt i Webasto dieselvärmare

F

F.d. 50003

Guest
Webasto dieselvärmare är aktuellt ämne. För er som har en sådan monterad på bodelssidan kan det vara bra att veta att det är enkelt för en aukt. webastoverkstad att sänka effekten på värmaren. Man kopplar in diagnosdatorn och ändrar i en parameter. Jag gjorde det i min gamla bil ( Niesmann Art -07). Sänkte effekten från 6,0Kw till 4,7Kw, innebar längre gångtid= mindre antal start o stop= lägre strömförbrukning eftersom startproceduren drar mycket ström men framför allt mindre slitage på förbränningskammaren. Detta gjordes på inrådan av min lokala Webastoverkstad.
I min nuvarande bil ( La Strada Avanti C -12 "plåtis") har jag 2st dieselvärmare. 1st Webasto kopplat till bildelen som motor/parkeringsvärmare+ 1st Truma Combi 6D till bodelen. Har inte ändrat något än,testar denna vinterså får vi se. Har kört 2000 mil nu och allt har fungerat perfekt

MVH Roger.
 
Toppen