• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ändra bildordning i Ipad

• Startad av Startad av F.d. 53500
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 53500

Guest
Är det någon som vet hur man flyttar bilder i IPad. Vid överföring från kamera så kommer alltid några bilder i fel ordning. Man vill ju, t ex efter en resa, visa rätt ordningsföljd.
Någon som vet?

Ingvar

Sv: Ändra bildordning i Ipad

Vet inte varför bilderna kommer i oordning men för att visa bilderna i rätt ordning i ett bildspel är det lätt gjort i appen imovie där man även kan lägga in musik. Bildspelet kan därefter överföras till Youtube eller Vimeo i HD-kvalitet.

Exempel:

[YOUTUBE]NQtlxbGKtHc[/YOUTUBE]

Sv: Ändra bildordning i Ipad

Bildordningen i Ipad verkar hänga ihop med när bilden ändrades senast. Varken fotodatum eller numrering i datorn påverkar.
Jag brukar köra alla bilderna i den ordning jag vill ha dem i datorns redigeringsprogram och göra minst någon ändring på alla bilder. När jag sedan synkar dem med Ipad hamnar de i rätt ordning.
Birgitta

Tillbaka
Toppen