Hej,
Har inte tid eller lust att bygga om bilen för LFP innan vintern. Tänkte därför på en fattigmans lösning:
Behåller mina dubbla blybatterier. Köper 4 st 90 Ah winston celler (ca 12kg) och en 20-30 A LFP laddare.
Kopplar in med en vanlig batteribanksomkopplare och använder LFP banken endast då jag står still. Laddning får ske antingen vid tillgång till stolpe, eller så tar jag helt enkelt med laddare och batterier till ett eluttag.
Blir nog ungefär lika krångligt och tungt som att hålla på med elverk, bensin, kablar, ljud mm.
Vi är inga storförbrukate av el så det borde ge ett par tre dagar extra fricamping?
Vad tror ni?
Har inte tid eller lust att bygga om bilen för LFP innan vintern. Tänkte därför på en fattigmans lösning:
Behåller mina dubbla blybatterier. Köper 4 st 90 Ah winston celler (ca 12kg) och en 20-30 A LFP laddare.
Kopplar in med en vanlig batteribanksomkopplare och använder LFP banken endast då jag står still. Laddning får ske antingen vid tillgång till stolpe, eller så tar jag helt enkelt med laddare och batterier till ett eluttag.
Blir nog ungefär lika krångligt och tungt som att hålla på med elverk, bensin, kablar, ljud mm.
Vi är inga storförbrukate av el så det borde ge ett par tre dagar extra fricamping?
Vad tror ni?