• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Olycka

  • Startad av Startad av Sören-6830
  • Startdatum Startdatum
Sv: Olycka

Som i en tilsvarendes for et halvår sedan i Norge - ingen skadd i husbilen, men mange skadde i personbilen.
 
Sv: Olycka

Skulle vara intressant med bilder, man sitter ju fast i ett stålskelett i bodelen, men väggar o tak??
 
Sv: Olycka

Wizards länk ger ju ett informativt inlägg till tråden om var personer bör befinna sig under färd...................
 
Sv: Olycka

Ytterligare en husbilskrasch

Autoroute A1: Un camping-car complètement aplati dans une collision - News Suisse: Faits divers - tdg.ch

topelement.jpg
 
Sv: Olycka

Det knepiga med olyckor är, att de uppstår när man minst anar dem.:rolleyes:

Till regeln hör ju även att det alltid är någon annans fel. (även om så kan vara fallet)
 
Sv: Olycka

Varför är det en fördel med en plåtis vid olycka, jag har alltid varit intreserad av trafik och studerat olyccker och inget säger att skåpbilar är bättre en andra,

Om du skulle rulla runt med en Plåtbil eller en plastbil vilken tror du får mest skador?
 
Sv: Olycka

Om du skulle rulla runt med en Plåtbil eller en plastbil vilken tror du får mest skador?

Inte en så helt enkel fråga. Det beror bl.a. På vad du menar med "plastbil".
Gamla tiders husbils- och husvagnskonstruktioner med träreglar, frigolitisolerong och ett tunt ytterlager av al-plåt eller plast gick nästan springa igenom med lite sats. Medan däremot en konstruktion av rejäla sandwichelement av plåt eller plast med exempelvis som i min bil 47 mm pu-skum får en imponerande hållfasthet. Redan på 80-talet såg jag hur mycket mer sönderslaget förarhuset blev jämfört med bodelen vid en kollision och rullningsolycka med en Niesmann Clou inblandad, en sådan bil som jag ägde då.

aake
 
Tillbaka
Toppen