F
F.d. 50036
Guest
Måste bara skriva några rader om import.
Själv har jag importerat en helt ny Bürstner Argos 747-2 modellår 2009. En avgörande faktor var att priset samma vecka var 1,060 000:- i Sverige och 780 000:- i tyskland, min vinst var alltså 280 000:-!!! Av dessa gick det åt 18 000:- i kostnader för hemtagning men då var hela familjen med, vi flög ner och var femdagar i tyskland. Kvar var 262 000:- i vinst.
Många varnar och skrämmer men jag vet inte för vad!!? Min bil har samma lastvikt som alla andra av samma modell. Jag har samma garantier och förmåner av min tyska säljare, de få gånger jag behövt hjälp har han omedelbart skickat delar eller ersatt mig med en check.
Mitt kylskåp pajade men det var bara att svänga in till Electrolux, 15 minuter senare var dörren utbytt som blivit skev, allt på garantin!!
Skulle jag nu mot förmodan drabbas av något som inte täcks av min tyska handlare har jag ju 252 000:- att ta av innan jag går back vilket jag betraktar som en total omöjlighet. Vill jag sälja min bil kan jag sälja den 252 000:- billigare än han som handlat i Sverige så jag tror inte heller detta blir något problem.
Ett litet problem jag stött på är att vissa handlare är lite negativa mot import men vad gör det när det finns så många andra som är positiva och som gärna utför ett arbete på min bil eller säljer tillbehör med glädje och ser det som pengar in i företaget.
Du som kanske saknar de sista pengarna till just den modell eller bil du vill ha tveka inte utan importera själv och förverkliga din egen dröm. De är dig och ditt liv som gäller.
Ha en skön husbilssommar önskar Torbjörn


Själv har jag importerat en helt ny Bürstner Argos 747-2 modellår 2009. En avgörande faktor var att priset samma vecka var 1,060 000:- i Sverige och 780 000:- i tyskland, min vinst var alltså 280 000:-!!! Av dessa gick det åt 18 000:- i kostnader för hemtagning men då var hela familjen med, vi flög ner och var femdagar i tyskland. Kvar var 262 000:- i vinst.
Många varnar och skrämmer men jag vet inte för vad!!? Min bil har samma lastvikt som alla andra av samma modell. Jag har samma garantier och förmåner av min tyska säljare, de få gånger jag behövt hjälp har han omedelbart skickat delar eller ersatt mig med en check.
Mitt kylskåp pajade men det var bara att svänga in till Electrolux, 15 minuter senare var dörren utbytt som blivit skev, allt på garantin!!
Skulle jag nu mot förmodan drabbas av något som inte täcks av min tyska handlare har jag ju 252 000:- att ta av innan jag går back vilket jag betraktar som en total omöjlighet. Vill jag sälja min bil kan jag sälja den 252 000:- billigare än han som handlat i Sverige så jag tror inte heller detta blir något problem.
Ett litet problem jag stött på är att vissa handlare är lite negativa mot import men vad gör det när det finns så många andra som är positiva och som gärna utför ett arbete på min bil eller säljer tillbehör med glädje och ser det som pengar in i företaget.
Du som kanske saknar de sista pengarna till just den modell eller bil du vill ha tveka inte utan importera själv och förverkliga din egen dröm. De är dig och ditt liv som gäller.
Ha en skön husbilssommar önskar Torbjörn