Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
var har du micro till
Nyare bilar byter automatiskt över till batteri när man slår av bilen på en mack, sedan dröjer det 15 minuter efter man slagit av innan den går över till gas.Ska man låta kylskåpet gå på gas under färd? Är inte det farligt?
Vi kör alltid vårt kyl på 12v när vi kör, men det
kanske inte går att göra så med alla husbilar...
Nyare husbilar har väl kyl som väljer automatiskt vilket dom ska gå på beroende på vad det finns för "kräm" i batteriet?
Vi ska också skaffa elverk, ett KIPOR IG 2600, bara vi hittar ett till rätt pris, Sverige kostar billigast ca 7300kr, England ca 4900kr, tyvärr går det ej att beställa till Sverige därifrån... Får de vart man kan hitta billigare...
Men visst är det så att elverket är en form av komplement till exv. solpaneler.
/Annette
Såvitt jag kan se heter tråden "Elverk - behövs dom".Denna tråden handlar om elverk, och varför i hela världen kan vissa inte hålla sig till ämnet?. Att köra tummarna i armhålorna och hävda att "förbjud elverk" och att solpaneler är bättre har inte i tråden att göra. Kvällstid laddar solpaneler vad jag vet ingenting och ett elverk behöver inte vara särskilt kraftigt för att husbilens laddare ska ladda fullt uppåt 15-20 amperé. Och under tiden klarar det av att driva övrig utrustning i bilen. Vad hjälper en solpanel på morgonen då när batteriet är tomt?
Såvitt jag kan se heter tråden "Elverk - behövs dom".
Lasse
Ser det nu! Där har du givetvis en poäng!Tråden blev ju en avknoppning från Autohof för att Alve frågade om man kan köra elverk där till laddning, Tv och Micro. Den handlade inte om elverk kontra solpanel och solpaneler är väldigt dåliga på att driva en mikro!!!
Ser det nu! Där har du givetvis en poäng!
Lasse
Jag frågar mig oxå varför man skall köpa ett separat elverk när man har ett inbyggt i bilen = generatorn. Min laddar 150Amp vid ca 1500 motorvarv och ca 90 Amp (1300 Watt) vid tomgång.jag lånade ett elverk på semestern men jag tyckte inte att det var en bra lösning laddaren i bilen laddar inte så många amper generatorn på bilen laddar bättre +att elverket stör omgivningen