Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ryker den till svart vid gaspådrag så kan det vara silinoidventilen till turbon som behöver bytas. Så var det för mig. K-värde 98 gräns 100 bytte ventil. Nu k-värde 3.Besiktigade våran Fiat Ducato Euramobil 08:A igår och den gick inte igenom pga för höga avgasvärden. Vad göra förutom att ut och köra och varva motorn?
Tacksam för tips.
Ryker den till svart vid gaspådrag så kan det vara silinoidventilen till turbon som behöver bytas. Så var det för mig. K-värde 98 gräns 100 bytte ventil. Nu k-värde 3.
Fixade det själv på 10 minuter 2 muttrar+ 2 slangar och en kontakt att lossa. Sen montera i ovänd ordning klart. Händerna blev inte ens smutsiga. Delen ca 700 kr autodoc.se
Skickar bilder var du hittar den i bilen ikväll.
Vilket värde var för högt?
Tack för tipset. K värdet var för högt (2,7) max tillåtna 1,5.Ryker den till svart vid gaspådrag så kan det vara silinoidventilen till turbon som behöver bytas. Så var det för mig. K-värde 98 gräns 100 bytte ventil. Nu k-värde 3.
Fixade det själv på 10 minuter 2 muttrar+ 2 slangar och en kontakt att lossa. Sen montera i ovänd ordning klart. Händerna blev inte ens smutsiga. Delen ca 700 kr autodoc.se
Skickar bilder var du hittar den i bilen ikväll.
Vilket värde var för högt?
Du har nog en mordernare bil,inte mycket avgasrening eller partikelfilter på 2008Bakom denna plåt i motorrummet sitter en vacum ventil till turbon. Är den paj får du höga k värden. Den kan även ha en fyrkant form och sitta på framsidan av plåten. 2 smala slangar. Se till att in o ut är rätt kopplade
Jag har en 3.0L årsmodell 2008. X250 modellen den har katalysator men klarade normen utan partickelfilter hur nu det gick tillDu har nog en mordernare bil,inte mycket avgasrening eller partikelfilter på 2008
Och, att slangarna inte är spruckna, eller käkade av möss.Bakom denna plåt i motorrummet sitter en vacum ventil till turbon. Är den paj får du höga k värden. Den kan även ha en fyrkant form och sitta på framsidan av plåten. 2 smala slangar. Se till att in o ut är rätt kopplade
De första årsmodellerna av Ducato 250 är väl Euro 4 klassade, Euro 5 är väl de som har partikelfilter.Jag har en 3.0L årsmodell 2008. X250 modellen den har katalysator men klarade normen utan partickelfilter hur nu det gick till