Vår Carthago 2010 startar inte, vi har den inlämnad på en Fiatverkstad de har ännu inte hittat orsaken men har bytt bränslepump vilket inte hjälpte de fortsätter nu sökning, finns det någon som har nån idé om vad det kan vara för fel?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Lätt att glömma , haft det problemet på en ford och saab för många många år sedan.Krachsensorn sitter under instrumentbrädan på hö sida vid A-stolpen. Prova att återställa den. Det är lätt att sparka till den så den utlöses av misstag.
Nej de har inte hittat felet, de har tillkallat en Fiat expert. De har aldrig varit med om liknande????Har verkstaden inte hittat felet .
om den inte far bransle som den ska, kan det vara en micro spricka i filtret. lacker inte men suger in luft nar det blir undertryck, det var det som hande med Jappes bil, frid vare over honom, for nagra ar sedan.
Man behöver nog lite mer info för att kunna ge råd, har den ström när man vrider på rändningsnyckeln? Lyser motorlampan, felkoder? Går starten runt? Några andra fel som visat sig,?Vår Carthago 2010 startar inte, vi har den inlämnad på en Fiatverkstad de har ännu inte hittat orsaken men har bytt bränslepump vilket inte hjälpte de fortsätter nu sökning, finns det någon som har nån idé om vad det kan vara för fel?
Man ska absolut inte spruta in startgas i en dieselmotorHej då du har en diesel så kan du sputa in stargas i luftburken och då skall den gå igång så länge det finns gas. Startar motorn så är det bränslet som inte kommer fram. H
Jag hade en bil som krasch kontakten aktiverades (bilar idag har elektrisk bränsle pump och vid olycka skall strömen till pumpen brytas för att inte pumpa ut bränsle vid olyckan) denna kontakt sitter i motorrummet någon stans (min satt bakom batteriet)
Har dom kollat med diagnosverktyget, visar garanterat vad som är fel.Vår Carthago 2010 startar inte, vi har den inlämnad på en Fiatverkstad de har ännu inte hittat orsaken men har bytt bränslepump vilket inte hjälpte de fortsätter nu sökning, finns det någon som har nån idé om vad det kan vara för fel?
Inte ? Vad grundar Du detta på ?Man ska absolut inte spruta in startgas i en dieselmotor
Därför att dieselmotor inte har gnista som en vanlig bensinmotor där startgasen tänds i rätt takt. En dieselmotor där du har förvärmning tänder gasen när som helst dvs när kolvarna är i felläge, det kan medföra bakslag som förstör startmotor, kamremmen hoppar mm.Inte ? Vad grundar Du detta på ?
nja... detta förutsätter att glödcykeln körs sällan över +7 grader. En diesel är ju en fyrtakt så om antändning sker vid fel tillfälle så blåser det nog ut någon annanstans, sedan får man nog trycka i mycket gas om skador ska uppstå. Men principellt har du rätt, att leta fel med startgas på en common rail diesel är nog en felsökning på inriktad på fel spår. För som du noterade, det finns ingen gnista att felsöka efter.Därför att dieselmotor inte har gnista som en vanlig bensinmotor där startgasen tänds i rätt takt. En dieselmotor där du har förvärmning tänder gasen när som helst dvs när kolvarna är i felläge, det kan medföra bakslag som förstör startmotor, kamremmen hoppar mm.
nja... detta förutsätter att glödcykeln körs sällan över +7 grader. En diesel är ju en fyrtakt så om antändning sker vid fel tillfälle så blåser det nog ut någon annanstans, sedan får man nog trycka i mycket gas om skador ska uppstå. Men principellt har du rätt, att leta fel med startgas på en common rail diesel är nog en felsökning på inriktad på fel spår. För som du noterade, det finns ingen gnista att felsöka e
Tror det finns särskild gas för diesel men som du sa att felsöka med startgas säger inte mycket om grundorsaken, möjligen en bensinmotor då man kan konstatera om den har gnista ifall den tänder på startgas men det går att kolla ändå.nja... detta förutsätter att glödcykeln körs sällan över +7 grader. En diesel är ju en fyrtakt så om antändning sker vid fel tillfälle så blåser det nog ut någon annanstans, sedan får man nog trycka i mycket gas om skador ska uppstå. Men principellt har du rätt, att leta fel med startgas på en common rail diesel är nog en felsökning på inriktad på fel spår. För som du noterade, det finns ingen gnista att felsöka efter.