• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
En liten ledtråd verkar vara på sin plats. Bilden är tagen med kraftigt vidvinkel i en brant vinkel uppåt vilket ger det något ovanliga perspektivet.

Om ingen knäcker detta kommer en ny bild i morgon.
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Äntligen skriver Michael, men den var ju svår? Vi var på den tjusiga rastplatsen längs otroligt vackra A75 som dessutom var gratis. Alltså gick det att komma närmare bron?
P1000084aa.jpg

Men vi raskar vidare, smala gränder för att ta sig från ställplatsen upp till stan. Var är vi?
P1000086aa.jpg
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Igenom gränderna kom vi upp till en massa torg (så mindes jag det i alla fall). Typiskt nog för städerna i landet kunde man inte få något att äta så här på eftermiddagen. Det fick bli en pizzaslice och en flaska vatten från ett bageri.P1000087aa.jpg
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Det skulle man kunna tro. Men icke. När vi vandrat runt i stan kom vi tillbaka till ställplatsen. Vi såg många fransmän som inte klarade instruktionerna för att checka in och åkte därifrån, tror även att det gällde för Gittan och Jojje. Vi hade dock inga problem, bara att läsa innantill!
Staden blev väl "berömd" 2004 då man invigde världens ditintills högsta, ja vadå?
Nu blev det väl betydligt lättare.
P1000090aa.jpg
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Världens högsta bro, Millau-viadukten över floden Tarn i södra Frankrike, invigdes 2004 av en stolt president Jacques Chirac som talade om ett modernt och framgångsrikt Frankrike.
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Jamen hallå Kenth! Alldeles rätt att vi var i Millau, såg inte bron alls nerifrån stan bara några bropelare. Ett halvår senare, när vi åkte hem från Portugal åkte vi över bron. Mäktigt!
P1000747aa.jpg

Varsågod att fortsätta Kenth!
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det förstår jag. Jag missade inlägget att jag träffat rätt på Makarska för när det inlägget kom satte jag mig just i bilen för att bli körd till stationen i Nybro för vidare resa utan internet ut i Europa.

Men nu har jag kommit hem och lägger ut denna bild
20100823-047.jpg
från år 2010 och jag undrar helt enkelt var den kan vara tagen.
 
Senast ändrad:
Toppen