• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Helt riktigt finns vapenskölden med namnet Chablis på väggen under den franska flaggan och EU-flaggan på väggen innanför det högra tornet i mitt första inlägg. Syns väl knappast på min bild men tydligen då på Google och även på min egen bild, här nedan.
Kör vidare!
//Kjell
IMG_4146.JPG
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Man nästan känner lukten av skitig diesel, när man ser bilden. Grått, slitet, och deppigt.... måste vara från forna öst.

Gissar på en gata i Tallinn före 1991, då man äntligen blev kvitt det Sovjetiska oket.

TommyD
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Chevan på bilden drack bensin, hade en tank på vardera sida som rymde 90 liter styck. Forna öst är rätt men jag är inte i TallinnSpåret 3.jpg .
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Med denna orgie med vackra Trabanter så är en gissning på gamla Östtyskland troligen ingen högoddsare.

Läser på en skylt ”Hansa”..... Wismar är en gammal Hansastad som låg i Östtyskland, så det får bli min gissning eftersom den även passar in på att det är idag en trevlig och fin stad.

TommyD
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
För några år sedan körde vi in i Świnoujście från Tyskland och förundrades över alla stånd som sålde sprit och cigaretter, förutom allt möjligt annat. Det såg ut ungefär som på första bilden så min gissning är Świnoujście.
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Visst är det Swinoujsie. Även vi förvånades över denna långa gata med diverse stånd där allt möjligt såldes. Bl.a. en gammal rostig tysk hjälm från 2:a världskriget som hade ett stort kulhål. Varsågod Michael att ta över. Hälsningar Göran Hellman
 
Toppen