• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Har ikke vært der, men jeg tror det er en bro over en kanal i Hellas. Namnet får noen andre komme med.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Då följer jag upp Knuts antagande, med en gissning.

Korintkanalen, kanalen som ger mig ångestladdade minnen. Sommarlov, Befälselev under sommaren 1964, ombord på Broströms M/S Thuleland, som skulle upp genom Korinkanalen.

Till rors satte Kapten en liten finnig yngling som talade norrländska. Kommer fortsatt ihåg hur jag svettades av rädsla och nervositet när jag såg klippväggarna passera alldeles intill fartygssidorna.

Har aldrig sedan varit tillbaka.

Korintkanalen alltså.

TommyD
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Visst är det Korintkanalen. Imponerande att Du tog det på den bilden. Bifogar ytterligare en bild på "diket". Din tur att visa ett nytt spännande mål. Hälsningar Göran HellmanIMG_3638.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja nu var det nog inte så imponerande från just min sida. Det var Knut som lokaliserade landet, då återstod det bara för mig att gissa på den enda kanal som jag känner till i Grekland, Korintkanalen.

Att jag har ångestfyllda minnen gör att den kanalen kommer jag aldrig att glömma.

Något helt annat.

DSCN2620.JPG

Övertygad att vi är många som "tittat ner på staden" när vi kommit på motorvägen.

Ingen stor stad, men känd och delar namn med både sjö och provinsen.

TommyD
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Eftersom vi aldrig lämnat motorvägen A9 och besökt staden, så har jag inga fler bilder.

Kan tillägga att motorvägen bara några få km norrut, byter namn och nummer och blir väg 2.

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Som sagt, har aldrig svängt av A9 på väg mot gränsen, så de där fina stadsbilderna har jag inte,

Berättade tidigare att både sjön och provinsen delar namn med staden, men det stannar inte där..... vem kommer inte ihåg skönsjungande Perry ......... ? Ja hur var det han hette
I efternamn, ni med gott minne har därför det lite lättare att ge staden dess namn.

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Visst hette den gamle smörsångaren Perry Como, precis som Lago di Como, den nordliga Italienska provinsen Como och turiststaden Como,

Mycke’ Como blev det och Tordan, du tar oss vidare.

TommyD
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Tack för inviten, Tommy :) , minns Perry Como Show från både tv:ns och min egen barndom.

Den här platsen är det nya målet,
staden är ok, men väljer du t.o.m rätt ställplats (skymtar svagt) kanske det blir pluspoäng?
Rb IMG_1847 copy.jpg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Strålande slutsats och kanske inte helt oväntat, en mycket populär "Stellplatz" med nästintill hotellstandard på det sanitära och man serverar också god mat på Kanal-Cafèet. Där kan man lätt bli kvar några dagar...
"Vassego" och bjud på nästa resmål :cool: !
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Tack Tord
Söderut, söderut - Var är vi enligt denna bild, där det kan vara så här besvärligt att bada - långt ner till vattnet, och i skugga?

IMG_1570.jpg
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sorry, sorry. Det har varit alltför mycket valvaka och diskussioner med försäkringsbolag.
En bild på platsen där vi stod kanske?

IMG_1567.jpg
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Verkar vara alltför svårt, men med denna vägvisning kanske?

IMG_1583a.jpg

Campingplatsen kan vara svår att knäcka, men närmaste stad/kommun kanske?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Fransk middelhavs kyst, ut fra avstander og retninger skulle jeg tro nær grensen mot Italia - selv om Barcelona skiltet påstår i retning at vi er nær grensen til Spania.
 
Toppen