OSD Kamera

Tråd startad i 'Under Markisen' av muskatten, 27 November 2019.

1. muskatten

muskatten HBK Medlem

Kommun:
    Malmö
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    6390
    Jag har flera kameror på Hb. men tycker att upplösningen är för dålig.
    Hittade flera bra starlight kameror på eBay, men ser att de är till droner.
    Eftersom jag inte är hemma på denna typ av kameror så tänkte jag kanske någon här på Hbk kunde berätta om jag tänker fel.

Köpa en OSD kamera typ denna

Caddx Ratel 1/1.8'' Starlight HDR OSD 1200TVL 16:9/4:3 Lens For FPV Camera RC ❤ | eBay

Köpa OSD kontroller typ denna

[NEW] Original Runcam OSD Cable Wire 1pc for RunCam FPV Camera | eBay

Om jag nu köper detta och kopplar ihop dessa... kan jag då använda kameran som en vanlig "videokamera/övervakningskamera" eller behövs det fler prylar`?

Tackar så mycket på förhand
    Peter

Senast ändrad: 27 November 2019
  2. Knut

Knut HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Australien
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    994
    Uten erfaring fra dette så ser jeg av bildene på ebay at det er 2 kontakter, den ene med 3 pinner strøm, gnd og video. Den andre med 2 pinner OSD og gnd. Leste litt om dette og finner at det er mulig OSD kablingen er for å få menyen fra gimbal opp på video feeden. Jeg ville testet om video pinnen i 3 pinners kontakten gir løpende bilde og om dette er kompatibelt med ditt oppsett forøvrig - det stod noe om både pal og ntsc og antall videolinjer. Har selv tabbet meg ut på feil match når jeg skulle ha replaement camera til en cctv installasjon vi har - analog video og feil antall linjer gir problemer.

3. muskatten

muskatten HBK Medlem

Kommun:
    Malmö
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    6390
    Hej Knut...
    Att koppla dem är inga problem.... jag var bara osäker på om jag får en video signal samma som på en typ övervakningskamera..... starlight kameror tar väldigt tydliga bilder även om natten och så har de en hög upplösning...

Esbjörn gillar detta.
  4. Knut

Knut HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Australien
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    994
    Problemet er at Starlight er kun sensor delen som er en analog sensor på samme måte som ccd og cmos sensorer. Elektronikken utenpå dette avgjør om den gir fra seg et composit video signal, en usb stream eller en ip stream. Og for composit så er det mange varianter, så det blir lett prøving og feiling. Ut fra det lille som er oppgitt på kamera du peker til så ser det ut somdet skal være et composit signal på pinne 3 i den ene kontakten.

Fant nå fabrikantens side Caddx Ratel og kan se at det er CVBS signal fra denne.

Esbjörn gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.