1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

Första husbilssommaren

Tråd startad i 'Under Markisen' av Judge, 20 Augusti 2019.

1. Judge

Judge HBK Medlem

Kommun:
    Älvkarleby
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    28122
    Hej har nu varit ut på våran första husbilssommar ,den gav mersmak vill jag lova. Lite smolk i bägaren blev det
    när jag fyllde på vatten så fungerade inte instrumenten som visar nivån,hade ju papper på att bodelen blivit
    kontrollerad ok . det var ju svårt för mig att se någon funktion när tanken var tom nu var det ju ett kombi instrument så det var fler saker man inte ser, batterier och grå tanken.Kylskåpet larmade på 12v och fotstegs varningen funkade ej. Nå väl kontaktade firman där vi köpte bilen Fritids fordon i Norrtälje fixade (dom var väldigt tillmötes gående)till kylen och fotsteget dock fanns inte instrumentet att köpa längre men dom forskar efter beg. Så är det någon som har en panel eller kombi instrument till en Bürstner t-star 680 Merzedes -04(finns säkert fler års modeller som passar). Resan då tänker ni jo då vi började med SM-hästhoppning i Sundbyholm vidare till Mellbergsgård utanför Vårgårda västkusten ner till Varberg överraskade bekanta i Osby och Kyrkhult samt kusiner i Karlskrona där det var skärgårdsvecka.
    Glömde att nämna Ullared (Förträngt) ostkusten upp en natt i Oskarshamn sedan hem till Skutskär var in och sa hej till vår hemmavarande dotter sedan ut och sov i husbilen på garageinfarten !!!!

2. Ewa & Jocke

Ewa & Jocke HBK Medlem

Kommun:
    Haninge
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    20273
    Hej!
    Visst är det lite tråkigt när det inte riktigt funkar som det ska. Husbilar är lite som båtar...man får pyssla lite hela tiden. Självklart ska allt fungera när man köper bilen, men jag gissar att ni även framgent kommer att få pyssla med lite småsaker.

Jättekul att ni känner mersmak för husbilslivet! Vi känner likadant!

Påsk på Lidköpings camping 2016
    20160326_113611.jpg

Ha de gott!

//Jocke

Gösta Evén, tony o nette, Gösen och 2 andra gillar detta.
  3. marunga

marunga HBK Medlem

Kommun:
    Tranemo
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    14029
    Ligger lite i namnet, Hus-bil. Ett hus måste underhållas o skötas. En bil ännu mer. Kombinerar man detta så blir det pyssel.

/M

Cre8iv, Gösta Evén, PeterK och 5 andra gillar detta.
  4. Gösta Evén

Gösta Evén HBK Medlem

Kommun:
    Täby
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    26664
    Välkommen i gänget!

Judge och Cre8iv gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.