1. Det har skett ett felaktigt utskick!

Av misstag har det gått ut ett mail som påminner om medlemsavgiften. Ni kan helt bortse från detta mail! Och ni behöver inte göra något, vad än mailet säger.
    Vi felsöker orsaken just nu och ber om ursäkt för olägenheter.

Stäng meddelande

Färja med Locus

Tråd startad i 'Navigering' av harley01, 30 December 2016.

1. harley01

harley01 HBK Medlem

Kommun:
    Skara
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    14702
    Är det någon här som vet hur man kan få Locus att åka färja mellan Gbg å Fredrikshamn? Locus föreslår att vi ska åka över Öresundsbron detta trots att jag inte valt bort färja...å väljer jag kortare väg så får vi åka över Norge och då åka färja.

2. Roland & Viola

Roland & Viola HBK Medlem

Kommun:
    Bromölla
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    1167
    Sv: Färja med Locus

Kanske ett "avbrott" i resvägen i kartmaterialet.
    Jag hade ett liknande fenomen för många år sedan i en gammal Garmin. Det gick inte att ta färjan Rödbyhavn Puttgarden.
    Vid närmare analys fanns det ett brott i färjelinjen alldeles efter yttersta piren i Puttgarden. Det gick att lägga en rutt till piren, men inte in till hamnen. Föreslog färjor via Gedser eller Trelleborg.
    Det rättades snabbt till efter att jag (och troligen många andra) påpekat felet till Garmin.
    Har också sett motsvarande brott i planerade färdvägar till lands, där navigatorn helt plötsligt vill att man ska lämna motorvägen och åka runt till nästa trafikplats.

harley01 gillar detta.
  3. Gunnar

Gunnar HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Malmö
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    5

Enklast är väl att dela rutten i två, en från start till Göteborg och en ny rutt som börjar i Fredrikshamn till slutmålet. :)

harley01 gillar detta.
  4. Knut

Knut HBK Webb

Kommun:
    Australien
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    994

Gikk inn på https://www.openstreetmap.org/edit#map=19/57.70177/11.94248 og kan se at grunnkartet er rett. Hadde det hatt en feil ville jeg ha fikset dette. Regner med at Locus ved ekstrakt av Sverige eller Danmark har gjort en feil, fergene Gbh- Fredrikshavn er korrekt markert som en del av E45 i grunnlaget.

harley01 gillar detta.
  5. harley01

harley01 HBK Medlem

Kommun:
    Skara
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    14702

Ja ngt galet är det , jag är ganska nöjd med Locus annars

6. knarrevik

knarrevik HBK Medlem

Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3172

Alternativet är en "riktig" navigeringsapp som har fler ruttval.

iGO

7. harley01

harley01 HBK Medlem

Kommun:
    Skara
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    14702

Ja det kan det vara bara den funkar i Androider , förslag mottages gärna å som klarar att få in bland annat Hbk:s ställplatser.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.