• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera

F

F.d. 55416

Guest
Vilken backkamera skall man satsa på, gärna ett system som inte kostar skjortan men ändå är bra.
Ni är ju många som har olika system.
Ha det
:mcride::mcride:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Backkamera

Backkameran är ett mycket bra komplement för att öka säkerheten. Bäst är dubbla objektiv, det ena för att gå in automatiskt vid backning, den andra som en extra backspegel.

Använder själv Waecos kamera, väl värd kostnaden.

kamera waeco.jpg
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Sv: Backkamera

Jag provade Biltemas båda modeller i höstas, ingen av dom kunde visa grönt gräs eller löv utomhus så det blev grönt i displayen.
Var på Biltemas och provade fler av båda och det var samma sak men om man tog in lite löv inomhus så blev det grönt. Målade gröna saker blev gröna också utomhus, annars blev det grälla.
Köpte på husvagnhusbil i stället, bättre saker, två kameror och billigare än Biltemas.
 

hgpuke

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera

Jag har Biltemas trådlösa kamera och kan säga att jag inte är nöjd. Dels blir grönt inte grönt, och dels tappar den kontakten titt som tätt. Men: Den är jättemycket bättre än ingen kamera alls. Nästan alltid när jag backar ser jag vad som finns bakom, även om det inte alltid är rätt färg. Men den gamla kameran var ju svart/vit, så vad spelar det för roll egentligen? (Jag tror den felaktiga färgen har att göra med att det saknas ett UV-filter framför sensorn).
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Sv: Backkamera

Digital eller inte, ingen aning, det var med sladd. Har för mig att bildas kostade 1900 kr.
Den jag köpte sedan kostade 1600 tror jag, med tåkameror som funkar perfekt.
 

vinberget

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
5426
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera

Jag har sedan 2år biltemas digitala backkamera, sitter monterad ovanför nr plåten har aldrig haft några problem, den har tändningsstöm, blir som en extra backspegel. hejoivej Rune
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera

Backkameran är ett mycket bra komplement för att öka säkerheten. Bäst är dubbla objektiv, det ena för att gå in automatiskt vid backning, den andra som en extra backspegel.

Använder själv Waecos kamera, väl värd kostnaden.

Visa bilaga 111332

Har som Gunnar Waecos kamera med dubbla linser och Waecos display. Efter att vara inne på andra bilen med denna lösning kan jag inte tänka mej nåt annat. Bra bild, hyfsat bra infrarött ljus på kvällen, men nu har jag kompletterat med två 9watts LED backljus då ser man lika bra som på dagen även mitt i natten så här års...
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera

Gunnars variant är bäst. Se upp med infraljus innanför glaset (kameran på samma sida som lysdioderna), då ser man inget på natten.
 
Toppen