• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Därför är vi inte populära på P-platser

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Varför överhuvudtaget ha HBK dekalen på om man har poliser i klubben som lägger ut bilder, ogillar det starkt!! ....................

Om man själv uppträder som man anser att andra bör göra så har man inga problem med att visa vem man är!!! :)

Om man däremot är rädd för att ha HBK-dekalen på husbilen då kan man ju undra......;)
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Det är bara att konstatera att svensken är världens mest lättkränkta person.
Varför hetsa upp sig för ett foto på en olämplig parkerad husbil. Att gå ur husbilsklubben av denna anledning visar på ett tydligt exempel på lättkränkhet
Om någon hoppar på mig så blir jag inte kränkt.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Varför fotografera en i eget tycke olämpligt parkerad husbil, och lägga ut den på internet :confused:

Det är ju dessa som fotograferar hur andra beter sig som är lättkränkta!!! varför annars starta denna tråd :confused:

Jag kan inte se dessa förmyndarfasoner på andra husbilsforum.

Mvh//okränkt:cool:
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Det är bara att konstatera att svensken är världens mest lättkränkta person.
Varför hetsa upp sig för ett foto på en olämplig parkerad husbil. Att gå ur husbilsklubben av denna anledning visar på ett tydligt exempel på lättkränkhet
Om någon hoppar på mig så blir jag inte kränkt.

Har jag någonsin nämnt ordet kränkt?, nej just det!!. Jag vill vara med i en föreningen som är schysst och inte håller på trams på lågvattennivå! Finner absolut ingen mening att vara med i Husbilsklubben om man tillåter sådant här.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Varför överhuvudtaget ha HBK dekalen på om man har poliser i klubben som lägger ut bilder, ogillar det starkt!! Är medlem men sådana här metoder gör mig heligt förbannad!! Funderar allvarligt på lämna den här klubben, har varit på väg flera gånger men lugnat mig, men nu är måttet rågat. Styrs detta inte upp så lämnar jag klubben vid årsskiftet!!

Hej då!
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Malmö, På Limhamn!
"Vi" ( Fordon ) är inte populära nu mera på parkeringen mitt för Sibbarps kallbadhus, jo "Vi" får parkera numera i 4 tim. m. P skiva, där rök den!
Den andra P platsen m. grus mitt för Sibbarp, P. Klass 1 1/5 - 1/10 punkt slut.
"Ps" info "Ds"
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Så gör man inte på en P-plats... Helt självklart...
Denna husbilsägare har noll kunskap, liksom tyvärr många andra som förstör
för oss som "Parkerar".:wink:

,
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Så gör man inte på en P-plats... Helt självklart... Denna husbilsägare har noll kunskap...

Mycket riktigt att det kan vara så! Men min bedömning utifrån det lilla jag kan se som hastigast, är att det kan röra sig om en tragedi. En människa som kanske slutat bry sig om det mesta här i livet pga helt andra orsaker. Hur kommer man tillrätta i så fall? Böter? Samtal? Ärligt talat, jag vet inte fast jag gärna skulle vilja veta...

f.d. Malmöbo (ej Limhamn)
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Besökte Helsingborg förra veckan efter att varit över sundet(med cykel) och handlat dryck. Efter besökeet ville jag ta mej ett dopp. Åkte till Råvallar.
Först norr om campingen ovan nudistbadet
pb1.png
Åkte sedan söder om campingen
pb1.png
Det blev inget bad.
//Arne B
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Man skäms snart att bo i Helsingborg,,,,,,en stad vid sundet och inte kunna ha parkeringsplatser för husbilar när vi har gott om badplatser:mad:
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Har chattat med någon på deras hemsida och önskat att få stå där dagtid

//Arne B
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Besökte Helsingborg förra veckan efter att varit över sundet(med cykel) och handlat dryck. Efter besökeet ville jag ta mej ett dopp. Åkte till Råvallar.
Först norr om campingen ovan nudistbadet
Visa bilaga 116073
Åkte sedan söder om campingen
Visa bilaga 116073
Det blev inget bad.
//Arne B

De har ju till skillnad mot många andra kommuner gjort en laglig och tydlig skyltning!
 
F

F.d. 29979

Guest
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Varför fotografera en i eget tycke olämpligt parkerad husbil, och lägga ut den på internet :confused:..................

Det handlar om yttrandefrihet och civilkurage. Det handlar även om rättsepos och att kunna känna den "etiska kompassen".
Hur kan man vara lättkränkt när man reagerar på att någon annan gör fel?
Gör hela svenska polisen fel?

Jag är sjukt trött på alla er husbilsbrukare som "paxar platser", parkerar tvärs över parkeringar, dukar upp långbord utanför turistattraktioner, snålparkerar på campingplatsparkeringar, möblerar parkeringar. Jag kan säkert räkna upp hur mycket som helst!

Nu är det faktiskt dax för oss andra som knyter näven i fickan att reagera på ers andra sjuka beteende!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Ja gör som T.S vettja.
Sätt igång och lägg ut fotobevis på allt som stör dig med husbilsägare.
Gärna lite smaskiga bilder på medlemmar från andra husbilsklubbar.
Vem vet kanske vi kan få igång en strid mellan olika klubbar.

Det handlar ju ändå om yttrandefrihet och civilkurage, eller hur var det:confused:
 
Toppen