• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bestulna

Status
Stängd för vidare inlägg.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Vi bestämde oss efter lite resonemang att ta av till Laxbukten strax innan Falkenberg. Parkerade invid häcken och gick iväg en liten bit bort till Laxbutiken. Gick över parkeringsplatsen och där stod en kille vid en mörkblå bil och kollade på oss. Tänkte inte mer på det. Klocka var nu 16.15 och vi satte Zacko utanför Laxbutiken och gick in i butiken och köpte varsin stor laxtallrik. Betalade klockan 16.19 enligt kvittot och gick ut och gick tillbaka till husbilen. Såg då att förardörren var öppen!! Hasse tog det långa benet före och rusade mot husbilen under vilda vrål. Han såg en kille som i hög hastighet rusade mot en bil som stod parkerad bakom vår husbil och den körde därifrån med rusande motor och däck som skrek. Det var en bil ifrån någon av dom baltiska staterna med en registreringsskylt som liknar den svenska. Så här är den POP 660 och om någon ser den så ta kontakt med polisen i Falkenberg.
Vi ringde omedelbart 112 till polisen och anmälde inbrottet. Vi skulle stå kvar och invänta en patrullbil och det gjorde vi. Efter en timme, när den inte hade kommit, ringde vi 11414 och blev kopplade till sambandscentralen och efter ha väntat i 2 gånger 30 minuter så gav jag upp. Men just då kom polispatrullen. Den bestod av en kille och en tjej och dom var verkligen vänliga och professionella men ack så unga dom var. Dom tog sig tid att lyssna och anteckna.
Tjuven hade tagit det som låg bak på sängarna och det var Hasse dator i väska samt min ryggsäck och den innehöll min läsplatta, kameran, Dorado routern och min dagbok samt mina piller och lite annat. Vad jag blev ledsen och mycket förbannad. Även min Asus tog dom med sig men den fungerar ju bara när den själv vill.
Ska få ett skadenummer på mejl ifrån polisen och göra en anmälan till Folksam i morgon. Ska även försöka få vår krossade sidoruta fixad i morgon men det tror vi inte att vi kommer att få fixat.
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Sv: Bestulna

Nej, vad tråkigt. Olustigt också att någon varit inne bilen. Hoppas nu försäkringsbolaget sköter det på sätt.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Bestulna

Hade ni larm? Det tjuter ju högt så det borde avbryta inbrott, men dessa typer stoppas väl inte av något larm!? Vi känner med er, har själva stannat där ibland.
Bengt
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Bestulna

Stackare. Vad förbaskad man blir. Bra att ni fick regnumret. Mest synd på dagboken, och eventuella bilder och annat i datorn. Resten går väl att ersätta men det skapar en massa besvär.
Lars-Åke har en brusten hälsena och blev gipsad igår så här sitter vi hemma i 8 veckor. Inte heller kul
Varma hälsningar till er båda
Birgitta o Lars-Åke
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Bestulna

Det blir bara värre och värre, lider med er.
Man är orolig varje gång man lämnar bilen numera, allt för många tjuvar från baltländerna är här på sommarlov.
Hoppas allt ordnar sig för er gamla vänner.
MVH KEJO
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Bestulna

Utmed E-6 sommartid skall man vara ytterst vaksam, lämna inget olåst och ha gärna ett ljudligt larm.
I går morse stod det fem långtradare på våran väg (fyra kilometer från E-6). De vågar inte längre stanna och övernatta på rastplatserna p.g.a ideliga stölder, främst av dem som har bosatt sig där.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Bestulna

Djäkla trist. Att lämna värdesaker frame i bilen ens några minuter går inte numera alls. Allt måste vara väl fastlåst/inlåst. Larm funkar kanske om man sälv är i bilen eller precis utanför. Rövarna är numera av den typen att man nog skall akta sig för att ingripa om man inte är en lycklig ägare av en skyddshund. Att för en vanlig person försöka ta fast och hålla kvar dessa rövare som nästan alltid härjar i grupp innebär mycket stor risk att bli nedslagen och kanske knivskuren.
 
H

hianders

Guest
Sv: Bestulna

Så tråkigt - vi lider verkligen med er! Hoppas det löser sig snabbt med försäkringsbolaget men en del av det stulna är ju oersättligt tyvärr!

Inger o Hasse
 
F

F.d. 55391

Guest
Sv: Bestulna

Usch vad trist och tråkigt för er. Att det finns människor som inte kan hålla isär vad som är mitt och vad som är ditt, djäkla patrask är vad dom är.....
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bestulna

Detta fick mig att beställa ett larm även för husbilen!
Med en kraftig siren på taket skrämmer larmet den mest lomhörde.

image.png
Nästan gratis är det också, inkl. frakt men tyvärr ca en månads leveranstid.
 

klas Andersson

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
13911
Medlemskap
2024
Sv: Bestulna

Hej det är bedrövligt att man inte ska få ha sina saker i fred vi var i Ystad och hade husbilen på en parkering brevid busstationen vi betalade och åkte över till bornholm av våran förvåning när vi kommer tillbaka dagen efter så har några eller någon tagit sig in och stulit Gps .tv glasögon och lite annat som tur så har dom tagit sig in troligtvis genom en ruta på bodelen men inget var sönderbrytet men det blir så mycket jobb med polisen försäkrings bolaget så nu har man lärt sig att inte ha några saker kvar i bilen sen får man fundera om man måste montera ett larm så började vår sommar. Föresten ni får ha en trevlig Sommar och var försiktiga H/klas
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: Bestulna

De e ju fan att man inte kan få ha sina grejer ifred! Lider med er och hoppas att allt fixar sig med försäkring.
 

Rottis

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7202
Medlemskap
2024
Sv: Bestulna

Känner med er en mänsklig rättighet att få ha sina saker i fred.
Hoppas att det löser sig för er.
Många hälsningar från rottis Kalle och Annbrit.
Kram på er.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen