• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säkerheten på Ullaredscamping?

F

F.d. 56455

Guest
Sv: Säkerheten på Ullaredscamping?

Fick svar från Gekås byn idag:
Hej Lasse!
Tack för ditt mail och engagemanget kring vår camping.

Gekås arbetar ständigt med säkerhet och brottsförebyggande åtgärder och detta med god dialog och i nära samarbete med Securitas väktare, polis, och myndigheter. Det finns inga omständigheter som gör att vi har anledning att misstro vissa grupper för att ha oärliga avsikter och visar det sig att individer begår brottsliga handlingar är detta självklart något för polisen att hantera.

Campingen är ett öppet område och vi hoppas och tror att det kommer att fortsätta att vara så. Det är många gäster och människor som vistas hos oss och vi vill att det ska kännas tryggt och säkert. Bommar, ronderande väktare, campingvärdar och kameraövervakning på vissa platser är några av de åtgärder som vi har för att bidra till detta. Brottsstatistiken på campingen är näst intill obefintlig men givetvis tycker vi att man även som gäst måste ta ansvar, precis som på alla andra platser i landet och t ex inte lämna värdesaker obevakade.

Vi hoppas på att få välkomna er åter till oss och önska en härlig campingsommar!

Med vänliga hälsningar / Best Regards
Sara Ståhle

De har kanske koll endå!

Hej,
Det var ett svar som man kan förvänta sig att få. Men om det är personer som inte bor på campingen, vad har de då där att göra? Någon form av egen koll borde de väl ändå ha under dagtid!
Visst har alla ett ansvar att inte lämna värdesaker synliga och obevakade men det vet vi ju alla i husbilar och vagnar om.
De är nog medvetna, men vill inte säga det för då kanske kunderna minskar på Campingen.
Nexxo (Kenneth)
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Säkerheten på Ullaredscamping?

Svaret är väl som förväntat. Svensk mentalitet = sticka huvudet i sanden & svara något flummigt för att inte uttala sig kontroversiellt. Mycket märklig inställning från någon som faktiskt har säkerhetsansvaret för ett område. Det ansvaret kan man väl inte bara lämpa över på betalande gäster?

Bennie
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Säkerheten på Ullaredscamping?

Svaret är väl som förväntat. Svensk mentalitet = sticka huvudet i sanden & svara något flummigt för att inte uttala sig kontroversiellt. Mycket märklig inställning från någon som faktiskt har säkerhetsansvaret för ett område. Det ansvaret kan man väl inte bara lämpa över på betalande gäster?

Bennie

Självklart är svaret väldigt PK, eller "svenskt" om du vill kalla det så, men....

Tänk om Sara skrivit, "Tack Lasse för att du berättade om att vi har löst folk som smyger omkring på campingen....." eller, ".....troligen är de här tjuvar som stryker omkring på campingen och vi skall självklart öka vakthållningen."

Två dagar senare hade vi läst rubriker i pressen som, "Tjuvar härjar på Ullareds camping!" ..... Och tre dagar senare hade vi läst, "Ullared är rasister som pekar ut oskyldiga personer som tjuvar, eftersom de plockar tomburkar på campingen." ..... och på den fjärde dagen hade Sara fått uppsöka Arbetsförmedlingen för att söka nytt arbete!

Självklart arbetar Ullared med problemet och jag tror på Sara när hon skriver "brottstatistiken på campingen är näst intill obefintlig". Har här bara läst om stölden av ett rostig trappsteg, hade det varit ett reellt problem så tror jag att vi läst om det här.

Det här absolut inget inlägg från min sida för att försvara tiggeriet vi idag möter i Sverige. Nej vad gäller det har jag mycket starka åsikter och beklagar dagens situation i Sverige, men det är absolut inte Ge-Kå's och Ullareds fel att det ser ut som det gör.
 
Senast ändrad:

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Säkerheten på Ullaredscamping?

Tänkte på det, att om jag skiter i att betala och ligger på ställplatsen på natten och dagarna använder jag duch, toalett och fyller vatten, tömmer latrin och gråvatten samt slänger mitt skräp på campingen och promenerar om kring på campingen med min hund tills frun är klar. Vad skulle de då säga till mig?
Skulle jag bli bort körd, de vill ju att campingen ska va en öppen camping.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Säkerheten på Ullaredscamping?

Tänkte på det, att om jag skiter i att betala och ligger på ställplatsen på natten och dagarna använder jag duch, toalett och fyller vatten, tömmer latrin och gråvatten samt slänger mitt skräp på campingen och promenerar om kring på campingen med min hund tills frun är klar. Vad skulle de då säga till mig?
Skulle jag bli bort körd, de vill ju att campingen ska va en öppen camping.

Testa, det kan väl knappast bli värre än att det stryker omkring obehöriga där.:D;)
 
Toppen