• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

F

F.d. 53081

Guest
Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55528

Guest
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

Med ACSI-kortet får du campar du billigt på massor av campingar i Europa

CampingCard ACSI

/ TommyQ
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

Funkar detta kort även på campingar i sverige?
 
F

F.d. 53081

Guest
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

ACSI verkar vara bra på lågsäsong. Finns det nåt som är bra högsäsong? Är Camping Card International bra att ha?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

På kontinenten finns massor av ställplatser, många med campingservice.
Där behöver man inga campingkort, kan komma och lämna när man behagar och har betydligt lägre avgifter.

Appen Mobil Life + visar på ett överskådligt sätt var de finns och vilka faciliteter som ingår med utförlig information.

image.jpg
Mobil Life + den bästa ställplatsappen
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

Jag beställde alldeles nyss kort + App. 183 kr inkl frakt. Caravan club ville ha 220 kr utan app. Jag prenumererade så jag får ett nytt kort varje år för 10 euro. Det sparar man in på en övernattning.

Det finns en del campingar har jag förstått som har lågsäsong ända in i juli. Hoppas på det.
 
F

F.d. 53081

Guest
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

Knarrevik

Står givetvis på ställplatser i Tyskland, Frankrike osv. Men i vissa länder som ex. Kroatien måste man stå på camping. Då kan det vara bra att ha ett kort som ger rabatt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

Knarrevik

Står givetvis på ställplatser i Tyskland, Frankrike osv. Men i vissa länder som ex. Kroatien måste man stå på camping. Då kan det vara bra att ha ett kort som ger rabatt.

Det finns några stycken men kanske på fel ställe?

image.jpg
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

ACSI kortet fungerar inte för Svenskar på SCR anläggningar. Dom kräver sitt eget kort. Av oss nordbor.

Jag avstår.

Jodå... Det fungerar utmärkt som rabattkort. Att du sedan måste ha ett "vanligt" campingkort också på vissa campingar är en annan femma.

Vi ligger ofta på Sjöstugans Camping i Älmult när vi besöker barn o barnbarn. 16 Eur/natt hela året förutom högsäsong. Då ingår både el och duschpoletter samt WiFi.

Men vi tillhör förstås inte "hata SCR gruppen" :):)

/ TommyQ
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

Egentligen inga campingplatser, men ett mycket bra alternativ om man söker fullvärdiga ställplatser;

Vi utnyttjar ofta Camping-Car Park i Frankrike; de flesta ställplatser de erbjuder är riktigt bra!
Exempel, där många passerar på väg söderut, Millau.

Camping-Car Park | Le réseau d'aires d'étapes pour camping-cars en France, 24h/24 !

Du får ett kort (Pas'Etapes), gratis, som du kan ladda med €, och använda på deras platser. Laddas enkelt online på deras hemsida.
Eller, bara stoppa in kortet när du kommer till ställplatsen, om du inte laddat innan, och betala med t ex MC.
Första gången vi kom till en av deras platser fixade kundtjänsten inpassage utan problem;
Kortet kom senare på posten.

Deras kundtjänst är "formidable" om du råkar i problem;
Rekommenderas!

I november 2014 kostade ställplatserna 9,60 €, inklusive tömning, vatten, sopor, el.
(Har inte kollat upp priserna i nuläget, kolla på länken ovan).
 
Senast ändrad:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

Kollade upp nuläget. Jodå, samma priser, 9.60€.
Kolla in t ex Millau:

Millau | Camping-Car Park

Byt till franska får ni mer info;

PS. Alla platserna innehåller samma faciliteter. Får nog säga "i princip alltså", eftersom jag inte varit på alla. DS.
 
Senast ändrad:

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?
Hej Rolf i Harv!
Vi på Söräng har efter många år gått över från Camping Cheque till ACSI.

Om du använder Camping Cheque så måste du normat i förhand beräkna och köpa ett antalet checkar som du sedan skall förbruka under en viss tid. Medan ACSI Campingcard inte innebär något motsvarande "förköp".

Jag tror att ACSI Campingcard vinner teräng för de campinvärdar jag talat med säger att det kostar dem för mycket.

Vad som är billigt spelar ingen roll om det inte finns någon rabatterande camping dit du skall åka, och på rätt tid (tiderna finns på Internet).

Installera Gogle Earth och välj någon av de fyra systemen neders på denna sida Archiescampings så startar Gogle Earth och visar var campingarna tillhörande respektive system ligger. Camping Card = ACSI Campingcard för man får inte använda deras namn.*

Best Deal är gratis och man mejlar till Holland för att få ett kort.

SirMcLain: ACSI Campingcard är ingen legitimation utan bara ett rabattkort som TommyQ skriver.

TommyQ: Alla campingar som tar ACSI Campingcard lämnar naturligtvis rabatt under engiven tid. De andra "ACSI campingarna" du referera till är bara "inspekterade av ACSI" som är en helt annan organisation med en identisk symbol (mycket märkligt).
//Conny
* Kom förbi så skall jag demonstrera
 
Senast ändrad:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

ACSI CC är perfekt när man åker söderut oktober-mars;
Bra rabatt på de som accepterar kortet i lågsäsong.
Som sagt, det är ett rabattkort för lågsäsong.
Vi har sparat multum € på det!
 
Toppen