• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS tracker

  • Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: GPS tracker

redKnows återförsäljare, är de hårt styrda av distributören, eller är det olika priser beroende på var man köper den?
Är den olåst, så man kan byta till en annan operatör?
 

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
400
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: GPS tracker

Det är inte min erfarenhet att redKnows ÅF är särskilt hårt styrda, de konkurrerar på en öppen marknad. Prisskillnader mot andra system har vi alltid betraktat utifrån värdet av direkt svensk support hos Axtech i Göteborg.

Vad jag vet kan Du välja vilken operatör Du vill för kontantkortet!
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: GPS tracker

Ja, man kan byta kort.
När tiden på det Telenorkort gått ut har jag i den första jag köpte bytt till Telia.
Dels för bättre komunikation där jag har båten och framför allt att Telias kort behöver man inte ladda om varje år. Räcker att man använder det någon gång varje år så räcker en hundring i flera år.
 

Sirre

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
11766
Medlemskap
2024
Sv: GPS tracker

Jag använder Redknows Minifinder i mina bilar. I husbilen "oåtkomlig" bakom en garderobsvägg och med ett extra rörelselarm (utöver vibration och förflyttning) och i andra bilar gömda under motorhuven. Fungerar klockrent och har satellitkontakt trots att de ligger i motorutrymmet. Tillverkaren säger själva att man inte behöver koppla in någon extern antenn. Inga abonnemangskostnader, enbart använd SMS med ett kontantkort.

Dessutom praktiskt då man kan ställa in att andra får lov att ringa till spårsändaren och får då tillbaks uppgifter om var bilen står. Har kommit väl till pass då vi väntat gäster ute i terränglådan.
 
Toppen