• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

GöranG

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9877
Medlemskap
2024
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Hej!

Det var ett mycket trevligt besök jag hade på mässan idag. Jag är verkligen nöjd. Och stort tack till kamraterna i Husbilsklubben för en trevlig stund tillsammans. Ett särskilt tack till Bertil Asplund - med en så trevlig medlem i vår monter kommer medlemsantalet växa lavinartat - och det är väl det vi vill.

Tack för idag

mvh

Göran G
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Hög utetemp torde bli ett problem. Vår föregående bil, en Knobloch på 6m, klarade vinterkylan i Norrland trots den tämligen tunna isolering som man inte kommer ifrån i en plåtis... I sommarvärme runt +30 blev det däremot tämligen svåruthärdligt...
aake

Tack aake, det är just vad jag var ute efter att få veta (har hand om ett antal inglasade byggnader som är rena katastrofen på sommaren). Det fina med klubben är all den samlade erfarenhet/kunskap som vi "nykomlingar" får ta del av. Tids nog så kan vi föra vidare våra egna erfarenheter, misstag som positiva sådana, till näste man/kvinna i den här otroligt fina kunskaps-överföring-föreningen.
 

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Jag är inte besviken på Kistamässan. Var där idag. Träffade flera engagerade HBK-are, de bjöd på både kaffe och pratstund. Snackade också en del med VW-folket om Californian, toppenbil enligt mitt förmenande. Sedan var det också kul att se att det kommer in konkurenter på den svenska husbilsmarknaden från England, väldigt trevlig bil och med en ny och inovativ lösning på bodelen.
Som grädde på moset fick man ett flertal goda skratt när Babben underhöll.
Jag är nöjd med mässan, jag har också besökt både Düsseldorf och Jönköping men tycker ändå att Kistamässan var helt OK.
Elisabeth
 
F

F.d. 25142

Guest
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Jag är inte besviken på Kistamässan. Var där idag. Träffade flera engagerade HBK-are, de bjöd på både kaffe och pratstund. Snackade också en del med VW-folket om Californian, toppenbil enligt mitt förmenande. Sedan var det också kul att se att det kommer in konkurenter på den svenska husbilsmarknaden från England, väldigt trevlig bil och med en ny och inovativ lösning på bodelen.
Som grädde på moset fick man ett flertal goda skratt när Babben underhöll.
Jag är nöjd med mässan, jag har också besökt både Düsseldorf och Jönköping men tycker ändå att Kistamässan var helt OK.
Elisabeth

Jag var också på mässan idag. Synd att vi inte träffades, Elisabeth!
 
F

F.d. 50097

Guest
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Vi var på mässan igår (lördag). Vi bor nära, så för oss är det enkelt att titta förbi. Längesedan vi var på mässa, så det var kul att se lite nya modeller och även trevligt att träffa några kända ansikten! Men mässan är ju relativt liten, och det är inte mycket tillbehör, så om man väntat sig mer av det kan jag förstå en viss besvikelse. Tycker nog att de skulle kunna utöka just tillbehörssidan på Kistamässan!

Helena & Peter
Freedomtravel | Husbåt, husbil, resor
 

Lennart

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
470
Medlemskap
2024
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Husbil-med-hundkoja.jpg

Kabe visade en halvintegrerad bil med inbyggd hundkoja. Kojan var försedd med öppningsbart fönster mot uteplatsen och gallergrind på insidan.

Håller med om att Mässan är i minsta laget. Men som alltid trevligt att träffa likasinnade och alltid lär man sig något nytt.:)
 
G

Granducan

Guest
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Hmm när jag var dit verkade HBK:arna mest vara intresserade av varandra ingen som brydde sig om mig och min fru när vi för första gången åkte på mässan som inte gav ett dugg av intresse.
/Pelle

Häller med er, vi besökte också HBK:s monter på mässan med ett par vänner som nyligen betalt medl. avg. för första gången, då vi gjort reklam för det trevliga klubben. Ingen noterade oss eller visade något intresse de var samtliga upptagna av sina datorer. Vi blev faktiskt lite besvikna då man läser här på forumet om den trevliga sammanhållningen i klubben. :wideeyed:
 

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.697
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Jag har själv varit på mässan från fredag em till idag söndag, och vi har träffat många medlemmar som vi pratat husbil och HBK med och det är alltid lika trevligt att träffa er.

Men tyvärr ser vi inte alla som passerar, så om ni vill prata kom fram till oss det är ju huvudskälet till att vi är med på mässor att få träffa er medlemmar.:)

Om vi sen får några nya medlemmar också så är det bara en bonus.

Jag vill också här passa på och tacka vår ideellt arbetande mässpersonal med Preben i spetsen.

Leif
 

Samson

FD HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
14819
Medlemskap
2023
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Hej!

Håller med dig. Åkte till mässan för att se vilka tillbehör man kan behöva till vår husbil som vi skall få nu i vår. Tyvärr fann vi nästan inget.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Dom som klagar på att dom inte hittade till behör på mässan dom har nog missuppfattat det hela, den utgav sig inte för att vae´ra en tillbehörs mässa, så dom kom till fel ställe hade den anonserat om att dår var tillbehör då kan jag förstå kritiken, annars inte jag har varit på 35 mässor på Elmia och där är inte några tillbehör vill jag ha sådana så går jag dit där dom fins ,svårare behöver det inte vara.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

BeRoka du brukar tala om personers kunskap i frågor och påståenden.
Så här står det i inledningen på mässans sida:
"Mässan är en årlig, effektiv mötesplats för dig som är intresserad av husbilar, husvagnar, tillbehör och resmål."

Det är obestridliga fakta! Så du har bevisligen fel i ditt påstående!
Hur som så var det naturligtvis och helt riktigt fokus på fordon för att sedan finas lite tillbehör och jätte lite om resor.
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Helt ok liten mässa!
Lite trångt kanske, men det kan man leva med.
Så länge det inte kommer några revolutionerande nyheter inom tillbehör eller prylarna säljs till VÄLDIGT bra mässpriser så tittar jag hellre på sånt på nätet.
Missade tyvärr HBK, men alla som lägger ner tid och arbete för en förening ska ha en eloge!
 
T

Thomas Garbo

Guest
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Hmm när jag var dit verkade HBK:arna mest vara intresserade av varandra ingen som brydde sig om mig och min fru när vi för första gången åkte på mässan som inte gav ett dugg av intresse.
/Pelle

Detta är nog inte något som är specifikt för HBK, ang din synpunkt. Det är så inom de flesta andra utställare inom alla möjliga branscher. Nä Pelle&Lena, ta lite luft och tala om att just NI är där och vill fånga deras uppmärksamhet. Antagligen är de inte farliga utan bara inte blicken för att just ni är där. Tror inte dom, HBK alltså, har för avsikt att ställa ut/upp på mässor utan att vilja serva med kunskap o s v, bara oerfarenhet :twitcy: ThomasGarbo
 
G

Granducan

Guest
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Jag fick en kort stund efter mitt tidigare inlägg ett mycket otrevligt telefonsamtal. Du förklarade att ni utförde ideellt arbete och inte förtjänade några dunkar i ryggen bakifrån och om jag var så mycket bättre så kunde jag ju utföra ditt arbete nästa år. Glömde fråga om du ringt runt till fler och framfört dina åsikter för jag det fanns ju faktiskt ett inlägg till med samma synpunkter och några gilla. Det finns mängder av ros till er i tråden så det är väl de du får koncentrera dig på och njuta av.
Jag får väl be om ursäkt om jag sårat dig personligen men jag trodde man fick framföra en synpunkt.
Känner faktiskt inte att jag gjort mig förtjänt av en "utskällning"
Jag blev nog lite chockad och ledsen av samtalet och vill du framföra ytterliga åsikter om mig och mitt tyckande är det nog mer rakryggat att göra det här. :confused:
 

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Tråkigt att höra att du blev uppringd och utskälld av någon som satt i HBKs monter.
Jag tycker inte det var ett OK beteende. Om någon som satt i montern har åsikter så tycker jag den ska göra som alla vi andra = skriva här på forumet.
Elisabeth
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

När vi hade vår surfingbutik så var vi på mässor och kollade in vad det var för nyheter.
Men gick vi förbi eller stod o kollade in montern så var det inte alltid ngn som kom fram. Men däremot gick vi alltid fram o presenterade oss om vi var intresserade.
Så är det väl på Elmia också, har varit där en gång och då var det montrar som inte heller brydde sig med oss när vi kollade in. Men å andra sidan var vi ej heller intresserade och hade vi varit det så hade vi gått fram o pratat.
Susanne
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.738
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Det finns några enkla riktlinjer för hur man bör uppträda när man står i en mässmonter:
Aldrig stå med ryggen ut mot gången, aldrig stå i grupp och prata med varandra, aldrig stå med armarna i kors, aldrig äta i montern, alltid ha uppmärksamheten riktad på kunderna/besökarna. Jobbigt, men ger bra resultat. :)
 
Senast ändrad:

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Besviken på Caravan/Stockholm Kistamässan

Dom som klagar på att dom inte hittade till behör på mässan dom har nog missuppfattat det hela, den utgav sig inte för att vae´ra en tillbehörs mässa, så dom kom till fel ställe hade den anonserat om att dår var tillbehör då kan jag förstå kritiken, annars inte jag har varit på 35 mässor på Elmia och där är inte några tillbehör vill jag ha sådana så går jag dit där dom fins ,svårare behöver det inte vara.

Har du varit 35 gånger på Elmia utan att se några tillbehör? Då undrar jag om det är någon idé att åka den 36 gången, där finns väl alla tillbehör man kan tänka sig.
Möjliheten att jag inte förstod vad du menade finns förstås också
Vad beträffar Kista kan jag inte uttala mig då jag inte varit där.
Lars
 
Toppen