• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

F

F.d. 53837

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nu har jag varit på en Europa turne med iGO.
Den har funkat mycke bra. :)
Största bekymmret har varit i rondeler.
"Hon" har haft lite svårt med å hitta rätt antalet utfarter.
Å sätter man kortaste väg då kan man hamna i mycke små gränder.. :wink:

Men de här med att kunna markera platsen på kartan är helt kanon.

Summering blir mycke bra val.. :)

/Robban
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

I lördags kom en uppdatering till iGO, för IOS 6, som gjorde att iPaden inte längre stänger av sig var tionde minut. Så nu är den orsaken att undvika uppgradering åtgärdad. :D

//Stefan
 

Janne Östlund

HBK Medlem
Inlägg
92
Kommun
Tranås
HBK-Nr
133
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vart har Du hittat den uppgraderingen ? Har letat i App Store både på paddan och och i iPone jag hittar nada.
 

Janne Östlund

HBK Medlem
Inlägg
92
Kommun
Tranås
HBK-Nr
133
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det är sådana som Du knarrevik och STACT med flera, som gör att man vågar köpa alla dessa tekniska vidunder som man inte visste att man inte kunde leva utan:twitcy:
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det gäller iGO Western Europe!
De andra står på tur.

Ahh, jag trodde faktiskt att alla versioner fick den, men ja. Jag har nöjt mig med Västeuropa.

Den kom helt perfekt för mig. Körde upp till Stockholm och fick dra ur och sätta i sladden, så att den höll sig "tänd". När jag kom fram så hade uppdatering kommit, så när jag körde hem igen så kunde jag testa att patchen innehöll fix för detta (oerhört irriterande) fel.

//Stefan
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej! Vi är i Kroatien utanför Zagreb. Jag har uppdaterat till den senaste och döm om min förvåning så finns inte landet Sverige med. Jag skulle testa och lägga in och se hur långt det var hem, det vart tji. Snopet!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vi har konstaterat att Skandinavien av misstag inte kom med vid senaste uppdatering av Europakartan. Vi tror också att en ny version redan ligger för godkännande hos Apple.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Även Spanien saknas. Dessa finns för separat nedladdning men deras server är inte tillgänglig
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag märkte att det gick trögt att uppdatera direkt i iPhonen, tog det då via PC:en o iTunes. Fick med alla kartorna, jag har köpt Europa och tankat ned allt annat som var gratis.
Ligger på två 4:er och en padda.
 
F

F.d. 53284

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Råkar knarrevik eller någon annan kunna svara varför min Ipad (nr 1) blir helt svart med ojämna intervaller när jag kör IGO Primo med den senaste uppdateringen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nej tyvärr, jag har inte använt iGO sedan uppgraderingen/anpassningen till iPad.
Har du uppdaterat din iPad till senaste version 6?

Annars är mitt enda råd att avinstallera och installera på nytt.
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag undrar varför jag inte får den senaste uppgraderingen, jag laddar ner den som det står 5 oktober, när jag laddar ner den på iPad, så står det likförbenat, 26 sept 2012, hur är det möjligt? Vi vill ju gärna ha ner Skandinavien på på Europa i Go. Är det någon som kan hjälpa oss?
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nu har jag läst vad det står. I fredags stod det på face book att man ska göra en återställning och allt ska fujgera som normalt. Antingen är jag inte normal eller inte läskunnig. Det står också på en annan site att Du ska ladda ner norden och spanien, jag har ingen lust att betala för någonting som jag tidigare har betalt för. Vad är det som gäller egentligen? Blir väldigt frustrerad!:confused:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Gör så här. Avinstallera det du har (igo). Installera om din Europa IGO.
Du får nu frågan om du vill lägga till Norden o Iberia. Det här är gratis.
Det finns även andra tillägg att installera som är gratis. Dom är grönmarkerade och det står gratis på dom.
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej Håkan! Jag har tagit bort iGo och då får jag upp appen, det står hämta på den, när jag markerar den så börjar den ladda ner på en gång. Jag vet inte om det är någon skillnad på PC och Mac. Jag blir frustrerad, jag har tagit bort programmet ett antal gånger nu börjar bli less. Kan Du hjälpa mig, hälsningar från ett litet svalt Kitzbühel.:twitcy:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ladda ner Europa först o kolla sedan så har du ver. Sep. 26 2012.
Börja med det så du ser att Norden o Iberia saknas
 
Toppen