• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dålig packning på toacasseten kan orsaka ....

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2026
Jag märkte i helgen vid tömningen av toacasetten att packningen till urtappningen/locket inte var den bästa och det hade resulterat i oönskad vätska inne i utrymmet där man tömmer toan , inte mycket knappt 1/4 dl men ändå så vill man ju få bort allt .
Skall man demontera hela toaletten så man får underdelen/baljan löst eller kan man på något annat sätt får rikitgt rent så det inte blir konstig lukt när det blir riktigt varmt .

Jag har tagit svamp och vatten samt vattendamsugaren och spolat och sköljt men man ser ju inte vad som döljer sig .

Husbilen lutar så att det lilla runnit mot öppningen .

Finns packningen att köpa löst eller är det nytt lock som gäller ?

Sv: Dålig packning på toacasseten kan orsaka ....

:rolleyes: Packning finns att köpa hos husbilshandlarna !

;) Rulla Lungt !

Råkade ut för samma sak för några år sedan:(. Det behövs inte många centiliter för att det skall lukta ordenligt.
Men som sagt, det finns nya packningar att köpa.

/Thomas

Rambo:

Tog du isär allt för säkerhets skulle och tittade under eller hur gjorde du ?
Jag spolade lite i utrymmet och sög med våtdammsugaren och det kommer ingen mera "konstig färgad" vätska men man vill ju gärna vara säker på att inget är kvar .

Bengt-Åke!

Såg att du ska till High Chaparalträffen nu i helgen, hör av dej till mej så kan du få en flaska med en produkt av mej som äter urin och avföringsämnen, bara att sprya på, luktar lite gott också//Tommy

Rambo:

Tog du isär allt för säkerhets skulle och tittade under eller hur gjorde du ?
Jag spolade lite i utrymmet och sög med våtdammsugaren och det kommer ingen mera "konstig färgad" vätska men man vill ju gärna vara säker på att inget är kvar .

Nej det kändes som ett tätt utrymme, så jag torkade rent och vädrade LÄNGE!
/Thomas

Tillbaka
Toppen