• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jag har alltid funderat på..........

Husbilsklubbens forum är fantastiskt. Rörligheten i medlemmarnas intellekt är fantastiskt. Hur komma från jordgubbar till dasspaper? Fantastiskt! Det finns ju verkligen ett samband som jag inte tänkte på.

1765787968352.webp
Men visst skulle det gå att packa konformade jordgubbar - vilket de ofta är- tätare. Smålänningen igen.

Den som inget papper har, låter sliten vara kvar.
[/QUOTE]
I dessa bistra tider använd pappret på båda sidor. Kilroy was here

Lite besviken att du inte vägt in komfort i arket. Dvs känslan och pappersfriktionens påverkan på hud och humör! :cool: :D
Ber Pålle om ursäkt. Jag har fått se kvalificerat skretessbelagt material, (inklusive foto :rolleyes:), på hur frågan verkligen avhandlats till hundra procent. Det händer inte ofta, men jag är i övrigt mållös! :oops::bock:

Jag har alltid funderat över…
Varför kallas du för kund i matbutiken, järnhandeln och husbilsaffären med du kallas för gäst på restaurang o hotell?
Mig veterligen betalar du (eller någon annan) på alla ställena.

Brukare, förmånstagare, klient, målsägare, konsument, make, mottagare, svarande, klagande, mm mm, förutom de redan nämnda. Vi blir överösta med mer eller mindre smickrande rollbeskrivningar där vi ofta förväntas att betala! :cool: :D

Brukare, förmånstagare, klient, målsägare, konsument, make, mottagare, svarande, klagande, mm mm, förutom de redan nämnda. Vi blir överösta med mer eller mindre smickrande rollbeskrivningar där vi ofta förväntas att betala! :cool: :D
Det där med make tycker jag personligen vi kan stryka. Känns i varje fall inte så i min relation. . Det är 2025 nu,

Det där med make tycker jag personligen vi kan stryka. Känns i varje fall inte så i min relation. . Det är 2025 nu,
Det där var skrivet med lite humor. Jag bjuder oftast min fru när vi är ute, vilket inte händer så sällan! Du skulle kanske prova..., kan ge oanade resultat! ;) Vi har ändå varit varit gifta i 50 år! Sedan är ekonomin absolut gemensam, men den gesten känns bara så bra!

Det där var skrivet med lite humor. Jag bjuder oftast min fru när vi är ute, vilket inte händer så sällan! Du skulle kanske prova..., kan ge oanade resultat! ;) Vi har ändå varit varit gifta i 50 år! Sedan är ekonomin absolut gemensam, men den gesten känns bara så bra!
Förstår inte att du kan säga att du bjuder om du tar pengar ur den gemensamma kassan....får inte ihop det resonemanget.

Förstår inte att du kan säga att du bjuder om du tar pengar ur den gemensamma kassan....får inte ihop det resonemanget.
Det finns ingen gemensam kassa. Ekonomin är gemensam, Vi delar allt. Det jag skriver är högst symboliskt. Du får väl helt enkelt fundera vidare.

Senast ändrad:
Det där med språk är ibland knepigt. Varför det är just nu... som ett ord ska tas bort? Svårt att svara på...nimo.
Alla de orden maka, fru och hustru är gamla.. och återfinns också i andra språk.
Googla lite..

PS hur låter.. respektive? Eller kanske.. nuvarande?

PS just maka/make används också i juridik.

Senast ändrad:
Jag hoppar in.

Hatar ordet brukare för äldre som nu får hjälp av olika slag av kommunen. Det finns missbrukare ( - ) och lantbrukare ( + ). Inte heller patient som betyder den lidande/tålmodiga.

Ett bättre ord borde vara försäkringstagare, att nu får tillbaka av den försäkring (skatt) som betalats över åren.

Vad som helst, men inte brukare:wideeyed:.

Ännu värre.. i närtid ! !

Intressant trådrubtik ! Täcker i stort sett allt....

Tillbaka
Toppen