Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Gasol och svaret är ja.Använder ni gasol eller 12v till kylskåpet vid fricampning? Drar kylskåpet mycket ström på 12v? Har solceller och 2 bodelsbatterier.
Gasol ska och får du endast använda när du kör om du har godkänd CS. Tyvärr så har jag lite svår att förstå hur du menar för övrigt.Jag använder bara gasol, 12V är väll mest tillför att användas när man kör men tycker inte det kyler så bra så jag har skippat det och 12V fungerar endast med motorn igång och inte via bodelsbatteriet, så är det på min bil hur det är på andra vet jag inte.
Rublriken säger fricamping med frågan gäller kylskåp, bättre rubriker ökar chansen för att folk läser/svarar ;-)
Kan köra med gasol även utan krocksensor då bilen är så pass gammal. CS vet jag tyvärr inte vad det ärGasol ska och får du endast använda när du kör om du har godkänd CS. Tyvärr så har jag lite svår att förstå hur du menar för övrigt.
CS = Crash Sensor.CS vet jag tyvärr inte vad det är
På dom flesta bilar är det kopplat så det inte går att köra 12V utan motorn igång,att du har dålig kylning på 12V under färd kan bero på spänningsfall ,mät vilken spänning du har på kylen med motor igångJag använder bara gasol, 12V är väll mest tillför att användas när man kör men tycker inte det kyler så bra så jag har skippat det och 12V fungerar endast med motorn igång och inte via bodelsbatteriet, så är det på min bil hur det är på andra vet jag inte.
Rublriken säger fricamping med frågan gäller kylskåp, bättre rubriker ökar chansen för att folk läser/svarar ;-)
Ok, glömmer ju att slå över från 12V så jag använder bara gasol blir en sak mindre att glömmaPå dom flesta bilar är det kopplat så det inte går att köra 12V utan motorn igång,att du har dålig kylning på 12V under färd kan bero på spänningsfall ,mät vilken spänning du har på kylen med motor igång
Använder bara 12volt hela tiden , har bara gasol till 2 spisplattor, Är det soligt kör jag även via inverter induktionplatta, för att slippa gasol, stänger av denAnvänder ni gasol eller 12v till kylskåpet vid fricampning? Drar kylskåpet mycket ström på 12v? Har solceller och 2 bodelsbatterier.
Hur gör du med gasolen när du svänger in på macken för att tanka?
Hur gör du när du svänger in på macken för att tanka och möts av den betjänande farbrorn med en tänd cigarett i truten?Hur gör du med gasolen när du svänger in på macken för att tanka?
Innan jag hade kompressorkylskåp, så lät jag den inbyggda säkerhgetsautomatiken sköta om att jag inte hade en öppen låga igång (lagkrav) när jag åker in på macken.Hur gör du när du svänger in på macken för att tanka och möts av den betjänande farbrorn med en tänd cigarett i truten?
//Michael, medlem
Innan jag hade kompressorkylskåp, så lät jag den inbyggda säkerhgetsautomatiken sköta om att jag inte hade en öppen låga igång (lagkrav) när jag åker in på macken.
Även om jag är ålderspensionär, har jag alldrig råkar ut för betjäning, med eller utan cigarret på en mack.
- Petiga skall vi vara, en tänd cigarret är ingen brandrisk jämfört med den öppna lågan i ett gasoldrivet kylskåp.