• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strömanslutning.....

HåGe

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
38435
Medlemskap
2026
Har en app i mob. där jag aktiverar värme i husbilen och varmvattnet med. Heter iNet Truma CP plus. När ni ska bryta 230v anslutn. Drar ni först ur 230 v elkabeln och därefter ändrar inställn. via appen eller ändrar ni inställn. via appen först och sedan avlägsnar 230v elen? Jag får felkoden 45 H i mob. Den anger "ingen driftspänning". "överhettn.skyddet utlöst" och "säkring 230v defekt. De alternativen ligger under felkoden här ovan. Hur gör ni?

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Gäller samma regler som med all övrig 230V utrustning i livet, stoppa först utrustning i drift vad det än är, bryt sedan spänningen.
Samma sak på 12V-systemet, behöver man bryta spänningen från batterierna, stoppa först alla förbrukare, har man ett EBL-xxx så bryt alltid spänningen på on/off-knappen på elblocket, innan man drar ur säkringar eller bryter på batterierna, stor risk annars att det blir dyra skador på EBL m.m.

Senast ändrad:
Toppen