Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej!
Våren är på gång och det dags att byta hjul.
Är det någon som har koll på var man kan köpa styrhylsa / hjulhängare M14x1,5 i Sverige?
Mvh
PeterVisa bilaga 222200
Jag köpte ”vanlig” bult som jag kapade av skallen, blev perfekt att hänga upp hjulen på vid hjulbyteHej!
Våren är på gång och det dags att byta hjul.
Är det någon som har koll på var man kan köpa styrhylsa / hjulhängare M14x1,5 i Sverige?
Mvh
PeterVisa bilaga 222200
Hjulmonteringsverktyg i rostfritt stål, universalverktyg för hjulbyte (M141.5) : Amazon.se: Fordon
Hjulmonteringsverktyg i rostfritt stål, universalverktyg för hjulbyte (M141.5) : Amazon.se: Fordonwww.amazon.se
Biltema har expanderbult M16 , det går väl att kapa av en sådan också antar jag, så man får en styr/upphängningspinne.Är det någon som har sett M16? eller måste man tillverka själv?
Jag har gjort likadant men när skallen var borttagen sågade jag också ett mejselspår så att det går att ta mejseln till hjälp om bulten fastnat.
Hade en Suzuki av årsmodell 2002. Den hade fingänga, M12x1,25.Om ni ska göra egna styrpinnar tänk på att dom flesta hjulbultarna är gängade med fin gänga
Vilken proffsgrej du hade hittat. Jag har en sån här liten kamrat i garaget, den funkar ganska bra att lyfta upp hjulen i rätt höjd.Hejsan, inget att rekommendera vid stenkross eller allt för dåligt underlag men med bra underlag så...
Är egentligen tänkt att fyra st. lyfter hela bilen och då kan man skjuta in bilen i ett "hörn" så länge. Men en för att rikta in ett tungt däck för montering funkar troligen skapligt också. Rätt tung i sig själv plus hjulet, så det behövs bra underlag för de små hjulen.
Visa bilaga 222218
Visa bilaga 222219
![]()
Hjuldolly, hydraulisk
Hjuldolly med inbyggd domkraft som gör det lätt att lyfta och flytta bilen i garaget. Lyfter ca. 2,5 cm beroende på däckets diameter. Med fotpedal till domkr...www.biltema.se
M.v.h. JANKRO.
Är det någon som har sett M16? eller måste man tillverka själv?
Har oxså letat och inte hittat verkar som man får fixa själv, kanske såga av en hjulbult och göra om till en styrskruv.Åter till frågan..?![]()
M16x1,5Hej
Är det någon som vet vilken gänga det är på hjulbultarna till Fiat Ducato Heavy Chassie, 16” hjul?