Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Undrar om en takmonterad brandvarnare är det stora problemet när man krockar med sin husbil?Sen är nog taket inte bästa placeringen, om man krockar och dom lossnar får ni dom i bakhuvudet, tack och adjö.
Frågan gällde väl placering av brandvarnare?Har du inte öppning av bakdörrar tillgänglig från sängen?
I så fall är ju bagaget en bra plats, dvs dra i handtaget till bakdörren om du är i sängen, hoppa ut bak och greppa släckaren som hänger direkt innanför bakdörren!
Om det brinner bör ju ändå första reflexen vara att ta sig ut.
Är man fram i bilen när det händer bör ju vägen till släckaren i så fall vara utvändigt till bakdörren.
Jo jag vet, men den är minst i vägen där.Har själv en brandvarnare liknande den på bilden, och i bruksanvisningen till denna står att den inte ska placeras i "smygen" mellan vägg och tak.
Vår brandvarnare har dessutom en "pausfunktion".
Pålle
Upps, läste fel, läste brandsläckare (hur det nu var möjligt), sorry :-(Undrar om en takmonterad brandvarnare är det stora problemet när man krockar med sin husbil?
Brandvarnare brukar man väl montera så högt som möjligt mitt i rummet.
Göran i Björnarbo