Hej har en husbil som är byggd på Fiat ducato chassi årsmodell 2018, då jag tycker att backljus och helljus är dåligt tänkte ja eventuellt förbättra detta, min fråga är om någon kan svara på om mitt elsystem har canbus eller inte?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Du behöver inte bry dig om det om du kopplar in ett par led-ljus parallellt med backljusen samt tar signalen till extraljus reläet från kabeln som matar helljuslampan.Hej har en husbil som är byggd på Fiat ducato chassi årsmodell 2018, då jag tycker att backljus och helljus är dåligt tänkte ja eventuellt förbättra detta, min fråga är om någon kan svara på om mitt elsystem har canbus eller inte?
Jag fick problem med felmeddelanden vid sådan koppling av backljusen. Fick dra fram matning från batteri och sätta ett relä så att bara signalen kom från ordinarie backljus. Beror väl på hur kraftiga backljusen är misstänker jag.Du behöver inte bry dig om det om du kopplar in ett par led-ljus parallellt med backljusen samt tar signalen till extraljus reläet från kabeln som matar helljuslampan.
Så gjorde jag och det funkar bra.