Hej igen. 
När vi gick från Mecedes till Fiat så har jag märkt en tendens att basbilen numera har en sämre utrustningsnivå.
ABS, antispinn, antisladd och sånt var tydligen inget som prioriterades när våran bil byggdes.
Sånt är väl inget större bekymmer om man har det med i beräkningarna vid körning men ett "ilandsproblem" jag stör mig på är att det saknas fjärrupplåsning av bilen, och möjligen eventuellt kommer det bli ändring på detta!
Jag bytte till mig ett par lådor grejer, det har legat på bänken ett tag och viljan att ha grejerna monterade är stor, viljan att ta tag i det är det dock värre med, men kanske....
Bild ett, Mobile living made easy, easy to mount, Magic,, vi får väl hoppas att superlativen stämmer.
Bild två, mycket sladdar och nån form av meccanobyggsats, undrar om det ska bli Eifeltornet när det är klart?
Bild tre, ännu mer kabel och ett par fjärrkontroller samt en tjock bok av nåt slag.
Bild fyra, Hmmm, jag har ingen bild fyra!
Det verkar som jag inte fick med några motorer som ska sitta i dörrarna, eller så har jag tappat bort den lådan.
Det löser sig nog ändå, möjligen att kan man koppla in sig på bilens egna grejer då den har centrallås (bara fjärrstyrning som saknas, centrallås finns) eller så får jag väl rota lite mer efter en eller två centrallåsmotorer.
I första hand behöver jag egentilgen bara en för att sätta i någon av framdörrarna som drar/trycker på kommando av fjärrkontrollen, men jag skulle egentligen även vilja få in en motor i bodelsdörren också, fast det får nog bli steg två i detta för det kan nog bli ite småpilligt.
Bild 5, det elektriska ska få sig lite översyn också.
Nåt hände helgen före jul när vi var ute och jag har ingen laddning av bodelsbatteriet vid varken körning eller anslutning till 220. Förhoppningsvis enndast en säkring som gjort sitt och i värsta fall så är det väl nåt annat knas som kanske kommer att skapa obegränsade möjligheter till förbättringar.
mvh jocke
När vi gick från Mecedes till Fiat så har jag märkt en tendens att basbilen numera har en sämre utrustningsnivå.
ABS, antispinn, antisladd och sånt var tydligen inget som prioriterades när våran bil byggdes.
Sånt är väl inget större bekymmer om man har det med i beräkningarna vid körning men ett "ilandsproblem" jag stör mig på är att det saknas fjärrupplåsning av bilen, och möjligen eventuellt kommer det bli ändring på detta!
Jag bytte till mig ett par lådor grejer, det har legat på bänken ett tag och viljan att ha grejerna monterade är stor, viljan att ta tag i det är det dock värre med, men kanske....
Bild ett, Mobile living made easy, easy to mount, Magic,, vi får väl hoppas att superlativen stämmer.
Bild två, mycket sladdar och nån form av meccanobyggsats, undrar om det ska bli Eifeltornet när det är klart?
Bild tre, ännu mer kabel och ett par fjärrkontroller samt en tjock bok av nåt slag.
Bild fyra, Hmmm, jag har ingen bild fyra!
Det verkar som jag inte fick med några motorer som ska sitta i dörrarna, eller så har jag tappat bort den lådan.
Det löser sig nog ändå, möjligen att kan man koppla in sig på bilens egna grejer då den har centrallås (bara fjärrstyrning som saknas, centrallås finns) eller så får jag väl rota lite mer efter en eller två centrallåsmotorer.
I första hand behöver jag egentilgen bara en för att sätta i någon av framdörrarna som drar/trycker på kommando av fjärrkontrollen, men jag skulle egentligen även vilja få in en motor i bodelsdörren också, fast det får nog bli steg två i detta för det kan nog bli ite småpilligt.
Bild 5, det elektriska ska få sig lite översyn också.
Nåt hände helgen före jul när vi var ute och jag har ingen laddning av bodelsbatteriet vid varken körning eller anslutning till 220. Förhoppningsvis enndast en säkring som gjort sitt och i värsta fall så är det väl nåt annat knas som kanske kommer att skapa obegränsade möjligheter till förbättringar.




mvh jocke