Det hade varit roligt/nyttigt att veta bilens verkliga vikt efter all extra utrustning som man har valt. Jag har hittat några bra trådar, en Pössl & två La Strada med samma tillval som vi själva funderar på. Frågan är bara hur mycket blir det kvar att lasta upp till 3500 kg?
La Stradas "konfigurator" med de olika tillvalen ger en hyfsad bra bild med leverantörens uträkning, men hur pålitliga är siffrorna egentligen? Vad väger bilen om jag har större motor, automat, Websto motorvärmare + diesel värmare, två solcellspaneler & ett extra batteri m.m.?
Ska man frikampa en hel vecka en bra bit från inköpsställen, det är självklart att man vill ha extra kläder, mer vätska & mat med sig. En markis väger ca 37 kg, man kanske ska avstå den lyxen för att kunna tillgodose andra nödvändigheter? En 100W solföljande solcell kanske ger mer energi viktmässigt än två-tre liggande på taket (visserligen dyrare, men...)?
Vad tycker ni, rogun, husbilgolf & malbeck?
La Stradas "konfigurator" med de olika tillvalen ger en hyfsad bra bild med leverantörens uträkning, men hur pålitliga är siffrorna egentligen? Vad väger bilen om jag har större motor, automat, Websto motorvärmare + diesel värmare, två solcellspaneler & ett extra batteri m.m.?
Ska man frikampa en hel vecka en bra bit från inköpsställen, det är självklart att man vill ha extra kläder, mer vätska & mat med sig. En markis väger ca 37 kg, man kanske ska avstå den lyxen för att kunna tillgodose andra nödvändigheter? En 100W solföljande solcell kanske ger mer energi viktmässigt än två-tre liggande på taket (visserligen dyrare, men...)?
Vad tycker ni, rogun, husbilgolf & malbeck?