• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Virrig Plåtis ute i Europa

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Ligger här i Castillo del Romeral med "gänget" alldeles jättesjuk. Troligtvis har Louise syster fört influensan vidare.:( I går blev jag övertalad till en liten sillunch på eftermiddagen. Det var helt ok men oj vad sjuk jag blev under tiden. La mig halv 7 och vaknade efter 14 timmar.:confused: Idag är jag alldeles groggy. Louise matar mig med Medicin.

2016-02-02 17.11.03.jpg

Efter att ha köpt massor av falukorv, frukostkorv, fiskbullar, saltgurka, nygrillade revbensspjäll, åkte vi och tankade gasol (Autogas) 25,5 liter för 12 Euro. Tre veckor sedan sist och då har vi alltid på varmvatten och kylskåp. 40 spänn/vecka inte hela värden. Stack vidare och tvättade av solpaneler och bil. Köpte även 100 liter vatten för 2 Euro.

Nu ligger jag helt däckad i sängen och planerar hemresan. Vi ska nog vara hemma runt 10 juni och tänker nog avsluta med en vecka i Danmark.

Hmm! Eftersom morsan bor i Lilleström utanför Oslo kanske man kan tuta förbi där??? Är det någon som har bra koll på färjor mellan

Norra Danmark - Södra Norge

Jag har hittat Fjord line, Color line och Stena line. Har någon koll på bra och billiga förbindelser???
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hej, krya på dig. Läste på FB att skivad rå lök läggs i hålfötterna med strumpor över. Någon huskur som ska funka, farligt är det inte iaf.
Om du inte är allergisk mot lök.
Ha dé / Ulla

Är du helt säker på att det inte var surströmming i stället för lök???
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Det som brukar hjälpa mig är 2 st. alvedon och tjockt vinterduntäcke. Kombinationen producerar tillräckligt med värme för att ta död på allt främmande i min "ynkliga" kropp. Jag brukar tillämpa kuren i ganska tidigt skede men har tyvärr :swoon:inte hunnit testa det på Gran Canaria ännu. Krya på dig : )
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nämen blev du så sjuk stackare :msn_weird: Hoppas på snabbt tillfrisknande!

Har cyklat runt rätt mkt i Pl.d.Ingles idag o kikat på alternativa platser ställa husbilen. Bla Calle Finlandia o Dinamarka hade rätt OK platser. Har ni varit där? En parkering + bitvis längs med gatan (lugn gata). inte så långt från Av.Granada neråt udden, ganska nära Cita.

Kanarisk husbilsmiddag var man värd efter allt cyklande, det är rejäla backar på en del ställen ;) :mat:
image.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nämen blev du så sjuk stackare :msn_weird: Hoppas på snabbt tillfrisknande!

Har cyklat runt rätt mkt i Pl.d.Ingles idag o kikat på alternativa platser ställa husbilen. Bla Calle Finlandia o Dinamarka hade rätt OK platser. Har ni varit där? En parkering + bitvis längs med gatan (lugn gata). inte så långt från Av.Granada neråt udden, ganska nära Cita.

Kanarisk husbilsmiddag var man värd efter allt cyklande, det är rejäla backar på en del ställen ;) :mat:
Visa bilaga 108486

Dinamarka vet jag inte vart det ligger, men Calle Finlandia är ok, lite långt ner till Playan för oss bara. Calle Suiza 27.754310, -15.572747 är ganska ok bredvid Bonn men ofta upptaget.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Jag var ut just nu och tog ett kort på "gänget". "Gå in med dig" var de uppmuntrande orden som mötte mig.

2016-02-04 18.38.33.jpg

Dom vill ju inte bli smittade. Men dom ser ju ut och ha så roligt dom små liven...:mad: Jag är fortfarande däckad av, troligen influensan och är lite spetälsk.

Jag fick käka frukostkorv och mjölk inne i bilen, under tiden som snapssångerna dånar utanför. Ok det var gott det också men...
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Om det är influensa är det väl knappast bakterier snarare då virus.
Kroppen har det jobbigt med immunförsvaret, dricker man samtidigt sprit som egentligen är ett gift så ska ju kroppen ta hand om det också!
Så det blir en vit vecka, så mår du bättre fortare.
 
Toppen