• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Virrig Plåtis ute i Europa

iBear

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
24109
Medlemskap
2024
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hemmahosrepotage. Ingen dum idé. När det är dåligt väder och har lite tråkigt, någon dag skulle jag kunna göra det, men ser du bilderna som intresserad? Jag trodde du bara såg texten?

Jag har inte varit runt överallt, men har minnesbilder från trådar där jag inte sett bilder, det kan vara olika inställningar i olika avdelningar (?). Här ser jag i alla fall bilder – med stort intresse! Är det fel? :confused:

Ps. Jag trodde inte du höll till på platser med dåligt väder, men den som väntar på något gott... Ds.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Jag har inte varit runt överallt, men har minnesbilder från trådar där jag inte sett bilder, det kan vara olika inställningar i olika avdelningar (?). Här ser jag i alla fall bilder – med stort intresse! Är det fel? :confused:

Ps. Jag trodde inte du höll till på platser med dåligt väder, men den som väntar på något gott... Ds.

Nej! Det är inget fel. Det finns dock delar av HBK där man måste vara medlem för att se. Ställplatser bl.a..

Brukar flytta när det är dåligt väder, men eftersom vi är här 6-8 veckor i Manta Rota kan Atlanten stöka till det någon dag. De få dagarna kan man ta när det är Edens lustgård de andra dagarna.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa Platskrig

Tja! Man vet inte vad man ska säga? Min belgiska granne har fortsatt att klaga. Igår fick han dit några från kommunen och han klagade på att han har det trångt medans vi har det luftigt.

Resultatet. Kommunen kom dit och målade linjer var 9:e meter som man måste stå mellan.:D

Min plats är lite udda så jag fick 13 meter för dom började räkna från andra hållet. Däremot min granne som har bil större än 9 meter, fick köra in personbilen under markisen.:D:D:D "Gräver man en grop åt andra...."

Jag och frugan firade detta med att spela en match boule framför bilen. Vi har gott om plats.:):):) Jag vann med 13-12. Hon är ruskigt bra min fru. Personalen är så trevliga mot oss. Bouleytan blir perfekt för vår efterfest när Beachpartyt börjar klinga ut.


2015-09-18 14.16.02.jpg
2015-09-18 14.15.04.jpg
2015-09-18 14.16.20.jpg
2015-09-18 14.14.53.jpg
 

iBear

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
24109
Medlemskap
2024
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Jag förstår inte riktigt vad det är som är hans problem? Smutsar du ner hans fina gata med din "skitbil"? Tar du upp en plats för hans kompis som också hade tänkt sig första parkett men nu fått plats strax bakom latrintömningen? Eller vad är det fråga om..? Det ser ju på bilderna ut som att ni båda får plats alldeles utmärkt (åtminstone innan tilltaget med linjerna…) Det här blir bara underligare och underligare, men grattis till nyförvärvad boulebana!
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Jag förstår inte riktigt vad det är som är hans problem? Smutsar du ner hans fina gata med din "skitbil"? Tar du upp en plats för hans kompis som också hade tänkt sig första parkett men nu fått plats strax bakom latrintömningen? Eller vad är det fråga om..? Det ser ju på bilderna ut som att ni båda får plats alldeles utmärkt (åtminstone innan tilltaget med linjerna…) Det här blir bara underligare och underligare, men grattis till nyförvärvad boulebana!

Tja! Det går en gångväg mellan oss ner till stranden som man inte får blockera. Så vi har ju båda "hörntomt". Skillnaden är att hans bil täcker hela sin yta och min täcker ca: hälften trots min elcykel uppställning bakom bilen.

Min bergsprängare spelar hela dagarna härliga svenska slagdängor som är medryckande. Just nu Eddie Medusa "Volvo". Pugh, Cornelis W, Nordman, Roger Pontare, Svenska Klassiker-1958-2000 m.m..


Grejen är att jag genomskådade dom. Det är ett gäng belgare. Nu 7 bilar som känner varandra sedan tidigare. Dom hade mutat en i personalen att öppna bommen kvällen före så att dom skulle muta upp alla platser åt varandra. Men jag slank ju före och har förstört deras upplägg. Dessutom hakade en spanjor på mig, så vi två bilar har liksom kilat in oss på ett sätt dom inte vill. Vem vet dom kanske har stuckit åt någon pengar för detta?

Jag var där samma dag före och frågade och fick svaret. "Först väljer!"
 
Senast ändrad:

iBear

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
24109
Medlemskap
2024
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Tja! Det går en gångväg mellan oss ner till stranden som man inte får blockera. Så vi har ju båda "hörntomt". Skillnaden är att hans bil täcker hela sin yta och min täcker ca: hälften trots min elcykel uppställning bakom bilen.

Min bergsprängare spelar hela dagarna härliga svenska slagdängor som är medryckande. Just nu Eddie Medusa "Volvo". Pugh, Cornelis W, Nordman, Roger Pontare, Svenska Klassiker-1958-2000 m.m..


Grejen är att jag genomskådade dom. Det är ett gäng belgare. Nu 7 bilar som känner varandra sedan tidigare. Dom hade mutat en i personalen att öppna bommen kvällen före så att dom skulle muta upp alla platser åt varandra. Men jag slank ju före och har förstört deras upplägg. Dessutom hakade en spanjor på mig, så vi två bilar har liksom kilat in oss på ett sätt dom inte vill. Vem vet dom kanske har stuckit åt någon pengar för detta?

Jag var där samma dag före och frågade och fick svaret. "Först väljer!"

Sicket folk... Har de de stuckit åt någon pengar kan jag i och för sig förstå att de blev irriterade när du pep före, men jag förstår nog fortfarande inte hur han inte kan inse att han är besegrad och att det inte lönar sig att bråka mer… Men jag är ju varken belgare eller husbilsägare… :twitcy:
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Får låna ett uttryck från Eva och Hasse 9.

LATA DAR är ett understatement... Sovmorgon, dopp i havet, tar nån öl, dopp i havet igen. Åker till affärn och köper kvällens donk vin. Tar ett dopp igen...

Vi är 5 svenska bilar nu. Och utanför oss sitter vi ett gäng på kvällarna och myser. Blir vi för rastlösa och svettiga tar vi våra elhingstar och tutar runt i omgivningen. Max Gitt och jag cyklade till Casela i går när det var som varmast. Vi kan konstatera att samma öl varierar från 0,90 € till 1,60 € i olika lokala barer.

På dagarna kan man ibland lyfta blicka och titta på dessa män i sina flygande maskiner.

2015-09-19 17.49.01.jpg
2015-09-20 20.17.36.jpg
2015-09-20 21.38.39.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Händer inte så mycket.

Sitter på stränderna och lögar oss. Något dopp då och då. Kommer fler och fler svenskar hit. Idag fick vi kaffebesök av Tommy och Annika från Västerås och Majsan332 dök också upp.:)

2015-09-22 13.42.22.jpg

Tack till: Max och Ann-Helene för de goda Raggmunkarna med fläsk. Jag åt tills jag nästan sprack. Det var en höjdare.

Tack till: Hianders för blåbärssylten som ni gav Louise på hennes födelsedag. Den åt jag till Raggmunken, eftersom lingonsylt inte ligger så högt i kurs hos mig.

2015-09-25 17.15.40.jpg
2015-09-25 17.50.17.jpg

I går var vi ut och åt på Restaurang Manta Rota. Fick lammkotletter med vitlök. Fattar ni hur bra det var??? Intet fattas mig.:D
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Tiden rinner iväg.

Man har ju inget att göra utom att slöa och bada. Några aktiviteter sticker dock upp.

Vi hade ju ett Beachparty som var planerat sedan länge, med 10 anmälda bilar som alla dök upp.:) En riktigt lyckad fest. Numera är det ingen belgare som jiddrar med oss.:D

2015-10-03 16.28.46.jpg
2015-10-03 16.52.37.jpg
2015-10-03 19.00.42.jpg
2015-10-03 21.13.24.jpg

Tack alla som kom och gjorde en kul kväll.

En gummi teflon plupp packning till vår spis hade gott sönder.:( Försökte beställa via postorder till min poste restante adress i Casela, men inget bolag godkände adressen.:mad:

Då klev Anne & Klas HBK:are som bor i Tyskland fram. "No problem det fixar jag" Och wips! Idag cyklade jag till posten och vad hittar jag där.:):):)

2015-10-06 13.52.51.jpg
2015-10-06 13.53.45.jpg

Tack! Anne & Klas :msn_flower::msn_flower::msn_flower:

Vad ska man säga? Vilken förening, vilka bussiga människor som ställer upp för varandra.

Tog två min så hade min hustru tryckt i den nya pluppen.(och har 7 i reserv)

Första regnet kom igår morse och varade en halv dag. Havet är fortfarande 24 grader och solen tittar fram igen. Nu har jag inte tid längre. Tror jag ska ner och bada.:D
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Idag har jag varit ute på äventyr.

Jag och Max hyrde en bil och drog till Cadiz 27 mil.

Jag var nämligen in i förrgår och kollade på färjorna till Las Palmas. Fullbokat hela oktober!!! Det går ju inte. Jag vill ju åka till Kanarieöarna vid månadsskiftet. Om vi väntar att fixa biljett tills vi är klara i Portugal kommer vi inte iväg före december.

Sagt och gjort Jag och Max lämnade damerna hemma i Manta Rota Portugal och drog med hyrbil till Cadiz i Spanien 0730 i morse. Vi var tvugna att bryta oss ut eftersom ställplatsen öppnar inte före 0800. Så det blev över gräsmattor och cykelbana så trixade vi oss ut ändå.:D

Väl framme i Cadiz fixade vi överfart den 3 november med retur 20 februari. För vår del gick det totalt på 12093 Kr helpension. (På biljetten ser ni bara mig och bilen. Louise tillkommer med några hundra euro på sin biljett) Eftersom Max har en meter längre bil åkte han på drygt 45 € extra per resa.

Vi delar på en 4 bäddars hytt. Så vi får lära känna varandra ordentligt. :D:D:D Vi tjänar 400 € på det.:)

2015-10-08 16.19.05.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Ibland måste man lyxa till det.:D Igår gjorde jag några riktigt manliga köttbitar med broccoli och råstekt vitlökspotatis. Jag använde min Safari chef som jag kan koppla till mitt yttre gasoluttag under markisen.

Måste ju säga att det blev bättre än bra. Grovmalen svartpeppar och lite Tabasco är utmärkta kryddor till såna här köttbitar. Provade min elektroniska köttermometer som Hasse (Hianders) visade mig tidigare. 58-62 grader är perfekt för dessa bitar. Smör och blod ger en härlig sky.

Rödtjut eller som vi säger här i Manta Rota: Rävgift för 5 liters dunken har en räv tryckt på sig. Det blev rester till idag oxå. Och en vildhund här på ställplatsen åt med glädje det som vi människor ratade.


2015-10-09 19.13.39.jpg
2015-10-09 19.41.36.jpg
 
Senast ändrad:
Toppen