• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Nordic det stár väl isbjörnar utanför och vill in.

Min bil har rekordet titta pá detta gamla inlägget http://www.husbilsklubben.se/forums/t35701-24/#post464929

Máste vinna nágon gáng :twitcy:

Nej nu har jag bestállt en termometer som visar max och minimum som skall sättas fast inuti. När jag kommer till min husbil sá fár jag se temperaturerna. Pga av denna tráden.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Det meste jeg har målt i egen husbil var 56 grader, men det var under kjøring på hovedveien gjennom Barrossa Valley - utendørs hadde vi 52 grader og aircon hadde brutt sammen .

Merket var Winnebago.
:spinny:
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Hade missat denna tråden!

Underbar =)
 
F

F.d. 50266

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Vår Solifer action och ombord spirar kärleken.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Vi har bara klarat +48 grader på insidan en varm dag i Frankrike förra sommaren.
Bilen hade stått parkerad i solen hela dagen utan att något var öppet.
Efter start av ACn (Truma Saphir i golvet) fick jag ned tempen till ca 25 grader.
Efter ett par timmar så dröp kylluftslangarna av kondens så det var tydligen litet
på gränsen för ACn men det funkade ganska bra. På kvällen var bilen sval och fin.:)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Hva vi hadde inne i winnebagoen til tross for en stor AC husker jeg ikke, men med utetemp på +52 så ble fort riktig varmt når vi stoppet og oppdaget at ACen på taket hadde lagt av - holdt oss i skyggen ute, inne var det godt over +60 (digitaltermometret sluttet å vise noe ved denne varmen). OK dette var i Barrossa Valley i januar for 3 år siden.
 
Toppen