• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

L

Logitech

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Hejsan Bengt-Åke ! Jag vill inte vara stöddig,Skrytsam och högmodig,men min Euramobil-95,är så varm med ett tropiskt klimat.När jag är ute och kör så utropar folk jag kör förbi "Kolla!Där kommer Sveriges varmaste husbil"! Skämt åsido,det är ju bra att du har en varm husbil.Det är ju inte alla som har det.Särskilt dom som inte har någon.MVH Logitech :spinny::music-icon:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Hejsan Bengt-Åke ! Jag vill inte vara stöddig,Skrytsam och högmodig,men min Euramobil-95,är så varm med ett tropiskt klimat.När jag är ute och kör så utropar folk jag kör förbi "Kolla!Där kommer Sveriges varmaste husbil"! Skämt åsido,det är ju bra att du har en varm husbil.Det är ju inte alla som har det.Särskilt dom som inte har någon.MVH Logitech :spinny::music-icon:

Det är så att våran vän Vidhem opponerar sig alltid/oftast med glimten i ögat att vi som kör tyska husbilar (jag kör Hymer) inte är lämpliga för vinterklimat för vi sätter täcken ifram och har även extra värmefläktar med oss .

Vår käre Vidhem har skojat med oss om detta i några år så jag tryckte upp dessa dekalerna som sitter på en skylthållare som syns i inlägget i länken .
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/542909

Jag har skojat tillbaka att hans bil är så tät så det är sommarvärmen som är kvar i bilen på vintern eller hans varma hjärta som värmer den , allt detta med glimten i ögat .
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Det är så att våran vän Vidhem opponerar sig alltid/oftast med glimten i ögat att vi som kör tyska husbilar (jag kör Hymer) inte är lämpliga för vinterklimat för vi sätter täcken ifram och har även extra värmefläktar med oss .

Vår käre Vidhem har skojat med oss om detta i några år så jag tryckte upp dessa dekalerna som sitter på en skylthållare som syns i inlägget i länken .
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/542909

Jag har skojat tillbaka att hans bil är så tät så det är sommarvärmen som är kvar i bilen på vintern eller hans varma hjärta som värmer den , allt detta med glimten i ögat .

Hans Nordic e så varm att jag erbjudit honom en kall öl om han kommer ner till Skånetrakten, risken är att han får ha tvärdrag i husbilen p.g.a det sydländska klimatet när han passerat Hallandsåsen!;););)

Mvh
Pilot
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Hans Nordic e så varm att jag erbjudit honom en kall öl om han kommer ner till Skånetrakten, risken är att han får ha tvärdrag i husbilen p.g.a det sydländska klimatet när han passerat Hallandsåsen!;););)

Mvh
Pilot


Nordic? Ligger inte det norr om Polcirceln?

45º ute och under 30º Inne, detta med 6 cm isolering .
Den kalla ölen hör inte ihop med varken Tomás eller körning sá det blir kallt Vatten.
 

Bilagor

  • 2012-07-29 14.36.52.jpg
    2012-07-29 14.36.52.jpg
    1,4 MB · Visningar: 25
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Det ser härligt ut Juan, man längtar till dina breddgrader!
Klippan, just nu 13+ grader!
//Pilot
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Kom ni, just nu har vi Svensk sommar, Har öppet mina fönster hela dagarna i mitt hus hör fáglarna sjunga och snart öppnar vi poolen.
 

bryngan

HBK Medlem
Inlägg
70
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
3001
Medlemskap
2024
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

kan det verkligen vara så inga värme rör till hytten
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Jag fick ett mms från Vidhem idag och det visade gräs och snö och han skrev att snön smälte när han öppnade dörren så varmt är det i en Nordic ;) :)
 
P

Pumbaa

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

VIDHEM, du kommer väl till årets Pingstträff och träffar oss andra i våra vintervarma husbilar? Behöver ju inte säga vilken klubb jag menar!
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Vi kör nog den kallaste. 30 mm cellplast i väggarna och en gammal luftburen trumavärmare med allt som allt 6 utblås där det sällan blåser annat än medelvarmt.. Behöver jag tillägga att den har stått och skämts i garaget i vinter? ;) Å andra sidan har jag lagat fuktskadan i taket, byggt ett litet hundkyffe i garaget och monterat ett "vindskydd" så att det inte kan blåsa upp genom brännarna i spisen, vilket det gjorde i september när vi var ute sista gången. Försökte koka ägg till en räkmacka på kvällen, och resultatet blev att att jag fick gå ut i stormen och hålla för några gamla korsordstidningar för kylskåpsventilerna.. :D
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Jag skall vara helt ärlig med den kunskapen jag har den har jag inte skaffat här , så säger jag att Nordik är varmast
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Hej Pumbaa.

Nej vi kommer inte till Vadstena: Men det är GARRANTERAT möss fritt på Nordic träffen.
Vi ska på en häst träff den dagen.Ska leverera 12 dussin muggar med tryck.
Men vi ses väl någon annan gång.
/Vidhem
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

VIDHEM, du kommer väl till årets Pingstträff och träffar oss andra i våra vintervarma husbilar? Behöver ju inte säga vilken klubb jag menar!

BASTUKLUBBEN, låter det som!:wink:
Pilot
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Hej Pumbaa.

Nej vi kommer inte till Vadstena: Men det är GARRANTERAT möss fritt på Nordic träffen.
Vi ska på en häst träff den dagen.Ska leverera 12 dussin muggar med tryck.
Men vi ses väl någon annan gång.
/Vidhem

Va? Jag trodde möss gillade varma Nordic bilar:wub:
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Vem kör varmaste husbilen och vilket märke har den?

Hej'
Nej mössen gillar bara bilar med torrbollar.
/Vidhem
 
Toppen