• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vem hälsar på vem?

F

F.d. 53358

Guest
Sv: Vem hälsar på vem?

Jag hälsar på alla, för det mesta hälsas det tillbaka. När vi kommer till en campingplats, brukar jag heja på de närmsta grannarna. För det mesta kommer vi i prat med dessa personer. Vi tar en öl ihop och löser alla världsproblem. Vi träffade en kvinna på Åland, som bor i Mariehamn, hon kom ursprungligen från gamla Sovjet. Hon hade varit elit gymnast. Det var ett väldigt intressant samtal vi hade.
Det är detta som gör campinglivet så rikt.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Vem hälsar på vem?

Vi försöker alltid hälsa om vi inte kör motorväg eller att någon gång trafiksituationen kräver all uppmärksamhet. Ibland hejar vi även åt någon vanlig skåpbil eller hästtransport men spelar roll. Det är sällan folk som åker runt på marknader och jobbar hälsar men de reser väl så mycket och det är väl inte detsamma som nöjesresa.
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Vem hälsar på vem?

Det beror nog mest på att de ser vem det är de möter.... jag kör gärna och utan problem men hälsar inte på mansgrisar,
FRU Livibil

Hur vet du att det är en mansgris du möter , det kan även sitta världens toffelhjälte i husbilen du möter :D:D:D:D:D:D
 

Anette o Steve

HBK Medlem
Inlägg
123
Kommun
MJÖLBY
HBK-Nr
9117
Medlemskap
2024
Sv: Vem hälsar på vem?

Haha de här är ju jätte kul! Även ja ganska ny och har tillsammans med hustrun roat kommit fram till att i stort sett alla äldre bilar hälsar. Väldigt få av de nya läckra integrerade.. Vi har en Pillos från -90 själva..

Kanske går att jämföra med när man åker mc.. Tidigt på våren hälsar all på alla oavsett va man åker.. På sommaren hälsar inte hd-åkarna.. Kanske hälsar dom på varandra har tyvärr inte haft möjlighet än att prova. Dock börjar dom hälsa igen på hösten :) ja själv har kört offroadcykel mest.

Vilket kvalificerat skitsnack. Innan du tar stora ord i din mun och generaliserar bör du nog ha mer kött på benen. Vi har en ny stor helintegrerad bil från 2014. Så jag antar att det är oss och andra med samma sorts bilar du menar. Hälsar på alla. Har jobbat i 40 år och sparat för att köpa denna bil. Har ingen lust att bli nedvärderad och anklagad för att vara högfärdig. Skäms inte heller för att ha en stor dyr bil. Den har vi arbetat hårt för att kunna köpa.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Vem hälsar på vem?

Hmm..
Det är ju chrseg's egna erfarenheter och dem kan vi ju inte ta ifrån honom oavsett hur dyra bilar andra kör...


Själv har jag nog blivit sämre på hälsandet med tiden. Jag tycker det är fler husbilar än vanliga bilar ute på vägarna nu..
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Vem hälsar på vem?

Det beror nog mest på att de ser vem det är de möter.... jag kör gärna och utan problem men hälsar inte på mansgrisar,
FRU Livibil

Om du menar att det är män som ofta kör husbilarna, så är jag en mansgris. Ritva och jag turades om att köra tidigare, Men efter att Ritva fick cancer och måste äta morfin för att kunna klara sig någorlunda, måste jag köra alltid. Jag är glad så länge hon kan hänga med.
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Vem hälsar på vem?

Det beror nog mest på att de ser vem det är de möter.... jag kör gärna och utan problem men hälsar inte på mansgrisar,
FRU Livibil

Intressant att läsa, men hur kan du avgöra om det är en mansgris som du möter, och hur definierar du en sådan? Jag kör gärna vår husbil, tycker faktiskt att det är kul att köra medans min fru gärna avstår att köra, hon tycker att hon är osäker( enligt min mening är hon en perfekt och säker förare) att köra husbilen. Är jag då en mansgris?
Känner mig faktiskt som både feminist och maskinist och nu enligt dig även som en mansgris.
Hälsning
Bertil
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Vem hälsar på vem?

Intressant att läsa, men hur kan du avgöra om det är en mansgris som du möter, och hur definierar du en sådan? Jag kör gärna vår husbil, tycker faktiskt att det är kul att köra medans min fru gärna avstår att köra, hon tycker att hon är osäker( enligt min mening är hon en perfekt och säker förare) att köra husbilen. Är jag då en mansgris?
Känner mig faktiskt som både feminist och maskinist och nu enligt dig även som en mansgris.
Hälsning
Bertil

Jag tror du får svar på båda dina frågor om du först läser Springertorstens inlägg och sedan direkt efter läser fru Livibils svar :D:D:D
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Vem hälsar på vem?

Jag tror du får svar på båda dina frågor om du först läser Springertorstens inlägg och sedan direkt efter läser fru Livibils svar :D:D:D

Ja det var ju ett ovanligt dumt diskriminerande inlägg. Jag gillar inte när man drar alla över samma kam, det blir ju bara fel. Tyvärr klumpar man gärna ihop olika grupper i samhället och dömmer hela gruppen
Bertil
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Vem hälsar på vem?

Jag tycker det är ett jäkla viftande :) och det är väl trevligt men eftersom det snart är var 4:e bil som är en HB börjar man få lite förslitningsskador i armen :):):) Min fru tycker att det är kul och viftar glatt på allt o alla och dom flesta viftar tillbaka oavsett vad det är för fabrikat på vrålåket :):):)
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Vem hälsar på vem?

Det jag reagerade på var Springertorstens nedlåtande syn på kvinnor vilket för mig är en mansgris! Jag kör gärna själv och ser många kvinnor som kör även här nere i södra Frankrike med smala slingriga vägar.
Fru Livibil
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Vem hälsar på vem?

Personligen överlåter jag med sinnesro ratten til min fru då jag är
total avslappnad när hon kör.
Hon är dock inte helt så avslappnad när jag kör, och det har jag full förståelse för - 2 sidospeglar avkörda tillsvidare :wub:
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Vem hälsar på vem?

Det jag reagerade på var Springertorstens nedlåtande syn på kvinnor vilket för mig är en mansgris! Jag kör gärna själv och ser många kvinnor som kör även här nere i södra Frankrike med smala slingriga vägar.
Fru Livibil
Vadå? Kvinnor kör bättre än höns:yes:
 
Toppen