• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Lakers vinst igår var den skönaste hittills. Hade i praktiken gett upp hoppet om en vändning men de visade verkligen vilja och j-ar-anamma jämfört med de två senaste och genomförde en nästan perfekt match där de såg till att Omark, Olausson och Klasen inte fick utrymme och gjorde dem osynliga, framför allt Omark blev effektivt bortplockad. Nu är hoppet om en semi för Lakers tänt igen! :)
Hoppas de hinner ladda om batterierna och vara lika fokuserade i Luleå imorgon, isf blir det återigen en thriller skulle jag tro. Men mest troligt är att det blir ett avgörande i Vida på fredag.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Inte vackert men effektivt, Lakers spelade Luleås eget spel och nollade Luleå för tredje gången i kvarten. Semifinal för första gången, härligt! :)

Högintressant match ikväll då det avgörs vilket motståndet blir, om det blir Frölunda, som Lakers haft svårt för, eller Färjestad, som imponerat stort i kvarten, för Lakers i semin. Spännande semifinalserie blir det i vilket fall, och laget man möter kommer att ha en annan spelidé än Luleå. Blir intressant att se hur Hallam och laget tacklar det.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: SHL

*Är nästa 100% säker på att Frölunda vinner,
TYvärr blir det SAIK för mitt Älskade FBK
Frölunda -Växjö blir en tuff drabbning!
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Hav förtröstan min son så står det i skriften om vår herre vill ge oss en hjälpande hand och vakar över PW så fixar han nog stolpe ut för Växsjö
Om det blir Växsjö bestämmer han i kväll då fodrar han några böner till.
Men skall vi ta guldet vilket inte är omöjligt är det skit samma vem vi får i semi.

2179:music-icon:
 
Senast ändrad:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Skellefteå-Linköping och Växjö-Färjestad blev det.

Högintressant! Tycker det är riktigt roligt att två lag som ännu aldrig vunnit ett slutspel är i semifinal, det ger mer krydda åt tillställningen när de hungriga lagen är med än de mätta.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

...men för Lakers del hade jag hellre sett att de fått Frölunda då "vi" har revansch att utfordra där, och hade i det mötet varit absoluta underdogs.

Mot Färjestad blir det tvärtom efter hur det gått i serien, Färjestad får tillfälle att ge igen för serieförlusterna och sätta uppkomlingen på plats, är tändvätska för dem om något. De har dessutom kommit igång strålande på slutet, var imponerande mot Brynäs, och är riktigt tuffa att möta just nu. Det enda positiva jag ser med att Lakers fick FBK är att det blir en extra hemmamatch, i övrigt så talar det mesta för Färjestad. Men under har skett förr... ;)
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: SHL

Tror inte det Lakers är kanon så jag tror på Lakers till final sen mitt hemmalag LHC mot Skellefteå blir nog en svår nöt men det trodde jag mot Frölunda också så något som man får lära sig att vid slutspel blir även dom grå katterna kolsvarta och hostar upp sig. Kul i vilket fall drömmen är min hemort /Växjö/ mot LHC men det visar sig skulle sätta det lilla extra två lag som aldrig vunnit SM möts och dom etablerade lagen åker ut.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Så vackert skrivet!!!!:wub:

Japp nu börjar det roliga, Vargen ylar i Värmlandsskog!

Hav förtröstan min son så står det i skriften om vår herre vill ge oss en hjälpande hand och vakar över PW så fixar han nog stolpe ut för Växsjö
Om det blir Växsjö bestämmer han i kväll då fodrar han några böner till.
Men skall vi ta guldet vilket inte är omöjligt är det skit samma vem vi får i semi.

2179:music-icon:
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Heja Växjö!
Nu blir det final, Fbk möter ett helt annat lag nu som det inte går att åka omkring i anfallszon som dom gjorde mot Bif dom hade ju det absolut sämsta försvar jag sett på år, nu blir det helt annat motstånd.
Heja Växjö och Saik det blir en häftig final det ;)))

/Pelle Brynäsarn
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Nu får ni hejda er Pebben och övriga förstå sig påare.
Växsjö - FBK ja det är inte fel att sätta slantarna på FBK.
Är man tuff sätter man slantarna på Linköping.
Varför jo Saik Har haft en lätt kvart serie Linköping har fått gå för fullt så 3 - 4 allt att vinna ingen press på laget.
Men det kan vara mer troligt SAIK vs FBK i final.
serie är en sak slutspel är något annat.
2179:wideeyed::swoon::twitcy::music-icon:
 
Senast ändrad:

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Ja efter 23 år som rättskipare har jag lärt mig slutspel är något annat än seriespel.
Men som du vet är sporten inte alltid rättvis.
mvh
2179:music-icon:
 
Senast ändrad:

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Du var en riktig förstå sig Påare du ;)))))
Mvh
Pelle
Hej Pelle du får nog ta på dig Saik tröjan i kväll ser det ut som ett långt pover play.
Det är nog säkert SM vinnarna vi ser.
Vem som blir motståndare återstår att se men de lär få det tufft.
Hockeyn är inte alltid rättvis.
Men det skall ju spelas om det.
MVH
2179:music-icon::music-icon:
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Grattis till segern så härligt att titta på riktig ishockey så här ska den spelas, vilket lag ska kunna matcha SAIK i år? Svar: Inget...
Laget full med ryggsäckar räcker nog inte till i år.;)))))
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: SHL

Ja det var ett riktigt Aprilskämt:twitcy: men är detta det bästa fyra lagen?
Tur man inte behöver betala entré, det är ju rena rånet att ta betalt för dett!:sleep::sleep:
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

6-1-mosning på formstarka Färjestad, det var en replik till Skellefteå av Lakers det. ;)

Men tycker det var mest kul att Rosén fick komma in och spela lite och få göra några mål efter att ha varit petad, gläds med honom, han har haft det kämpigt. :)
 
Toppen