• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

I kväll skrivs historia i Vida Arena med den första SM-slutspelsmatchen någonsin i Kronoberg. Äntligen! :)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Reddox gjord historiska första slutspelsmålet! 4-0 satt bra som premiärresultat i historieböckerna, nu kan inte Lakers bli nollade i sin första kvartsfinal i alla fall. Gissar att det blir ett helt annat motstånd uppe i Luleå, ser mycket fram emot att se hur den matchen blir efter denna start på kvartsfinalen. Härligt med hockey! :)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Sett till förlängningen var det en bitter förlust i Vida, men med tanke på matchen i helhet var det inte orättvist, Luleå hade matchen i 50 minuter. Nästa match får Lakers vara med från start och inte släppa iväg Luleå till en 3-0-ledning, det är de för bra för. Men vilken fart det blev på Lakers när de vaknade efter att ha vilat i två och en halv period! :)
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Kampsiutation ja det var det menHV killen tog en chans tycker nog målet skulle underkännas ingen utvisning på HV killen.
Men enligt regelboken en 2 på HV målvakts interferen.
Svår bedömt men hade det varit i en SM final tror jag målet ej blivit godkänt.
Ta hjälp av jumbotronen eller ringa kunde domare inte göra som Lärking betonade.
En mardröms siutation för domare.
Men nu blir det en match till.
2179:music-icon:
Men vad tror du om FBK slår ut Brynäs möter dom er?
Vem drar då det längsta stråt?
2179
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Tack för svaret! Vad jag tyckte var dåligt var att en domarens uttalande att i föregående match flyttade SAIK:are på målet att det skulle ha varit utv och att det nu var en kompensation till HV, ska det det verkligen vara så att händelser i tidigare matcher ska spela in i en senare match????

Ang FBK kontra SAIK så har vi ju revans att ut kräva...hihi må då bästa lag vinna!!:spinny::dog:
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

För att det ska bli FBK-Skellefteå i semi så måste både Frölunda och Växjö vinna sina kvartar. Vinner Linköping så får de Skellefteå, vinner Frölunda och Luleå så blir det Luleå som ställs mot mästarna i semin och Frölunda får Färjestad. Bästa lag i serien ska möta sämsta placerade lag i serien av de som gått till semi.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Helt rätt men Frölunda slår nog ut Linköping?
Växsjö vs Luleå då blir något av dessa lagen Frölundas motståndare Saik vs FBK i semie?
Varför inte FBK kan då vara i final ja det kan bli Frölunda VS FBK.:swoon:2179 men vi är inte där ännu.
Ja Luleå blev ju 6 där har du rätt.
Nu är ju FBK klara.
Får se vem vi får i semi men visst har FBK chansen att gå längre än väntat.
2179:music-icon:
 
Senast ändrad:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Frölunda-Luleå kan det inte bli i semi, bara Frölunda-Växjö (om Växjö vinner mot Luleå) eller Frölunda-Färjestad (om Växjö förlorar mot Luleå)
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.538
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: SHL

:music-icon: Nu vet vi vilket kaffe som är godast. Kaffekampen är avgjord :music-icon:

Brynäs - Färjestad
Gävle - Karlstad
Gevalia - Löfbergs
1 - 4
i matcher

:music-icon:Färjestad klara för semifinal:music-icon:
[/QUOTE]
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

:music-icon: Nu vet vi vilket kaffe som är godast. Kaffekampen är avgjord :music-icon:

Brynäs - Färjestad
Gävle - Karlstad
Gevalia - Löfbergs
1 - 4
i matcher

:music-icon:Färjestad klara för semifinal:music-icon:
[/QUOTE]

Grattis till vinsten, nu tar jag fram SAik tröjan Och hoppas på dom när Brynäs inte orkade med Färjestad
PS! Såg hela Färjestad truppen sörpla Gevalia kaffe;)))) inte undra på dom var bäst.
Lycka till med vidare slutspel.
Mvh
Pelle (Brynäsarn)
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Grattis till vinsten, nu tar jag fram SAik tröjan Och hoppas på dom när Brynäs inte orkade med Färjestad
PS! Såg hela Färjestad truppen sörpla Gevalia kaffe;)))) inte undra på dom var bäst.
Lycka till med vidare slutspel.
Mvh
Pelle (Brynäsarn)[/quote]
Nej Pelle ta på FBK tröjan de fixar Saik eller Luleå om det blir stolpe in.
Men jag saknar Teddi var är han???
2179:music-icon:
 
Toppen