• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

I kväll känns det ganska bra att var SAIK-fans, men nu gäller det att ladda om det är långt kvar så vi tar inte ut några segar i förskott. Väl mött vilken motståndare nu det blir!:dog::spinny:
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: SHL

SAIK, Växsjö, Frölunda, Luleå! Mitt tycke!
Du kanske bara har ett lag? (Sista matchen såg mysko ut med alla dessa bjudningar från LHC?)
Nu är jag ingen expert och slötittare på hockey om det inte är nåt annat på tv,
T ex en plats i solen, fotboll, F1!:msn_soccer::wub:
Christer
 
Senast redigerad av en moderator:

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

SAIK, Växsjö, Frölunda, Luleå! Mitt tycke!
Du kanske bara har ett lag? (Sista matchen såg mysko ut med alla dessa bjudningar från LHC?)
Nu är jag ingen expert och slötittare på hockey om det inte är nåt annat på tv,
T ex en plats i solen, fotboll, F1!:msn_soccer::wub:
Christer

OK! Men vad menar du med Aprilskämt? Ja, jag håller på SAIK och det har jag aldrig förnekat men först av allt gillar jag bra och fartfylld hockey. Varför skulle LHC ge SAIK bjudningar, förklaring önskas! Jag är inte häller någon expert men jag gillar hockey mera än fotboll, solen är OK.:spinny:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Ett trendbrott var det i alla fall igår, det var första gången i denna semifinalserie där laget som gjorde första målet vann.

Annat intressant är att där blev 113 utvisningsminuter igår när slagsmålet efter matchen var summerat, därmed "slog man" rekordet från när de möttes i omgång 13 i grundserien då det bara blev 79 utvisningsminuter. En gryende rivalitet på gång mellan FBK och Lakers kanske? Eller är FBK ännu värre mot andra lag?

Ja du skulle man gå efter regelboken skulle inget av lagen kunna spela nästa match.
Så antalet utvisnings minuter är ointresant.
Domarna kunde ge samtliga spelare som deltog i fajten matchsraff.Spelare som lämnar sitt spelar bås vid pågående bråk skall ådömas matchstraff.
Tredje man som går in i ett bråk skall ådömas matchstraff båda lagen bröt mot den regeln.När 2 lag ryker i hop med 21 spelare var kan det bli en hel del på botbänken
42x20 minuter 840 utvisningsminuter kunde det ha blivit.
Ja när inga skador uppstått så kvittar vi hela skiten och kör vidare i kväll.
Alla nöjda och glada.
Tidigare Rättskipare.
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: SHL

OK! Men vad menar du med Aprilskämt? Ja, jag håller på SAIK och det har jag aldrig förnekat men först av allt gillar jag bra och fartfylld hockey. Varför skulle LHC ge SAIK bjudningar, förklaring önskas! Jag är inte häller någon expert men jag gillar hockey mera än fotboll, solen är OK.:spinny:
Resultaten mellan SAIK o HV rena skämtet! 21ans ena mål var helt klart en avsiktlig bjudning! En fundering jobbar du i gruvan?:twitcy:
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Som jag skrev, bortaplansfördelen kommer att avgöra den här serien ;)

Skämt åsido, Växjö var inte alls på tårna idag. Släpper man in ett mål efter tio sekunder förtjänar man inte att vinna. Två mål av hemmalaget var ändå ett trendbrott, hittills har det ju bara varit ett. Får gratulera Färjestad, efter denna match krävs det ett under för att Växjö ska vända det.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Det kändes märkligt energilöst och tamt ikväll. Tog de ut sig så förra matchen? Får hoppas de fått energin tillbaka tills i övermorgon och samlat nya krafter.
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Resultaten mellan SAIK o HV rena skämtet! 21ans ena mål var helt klart en avsiktlig bjudning! En fundering jobbar du i gruvan?:twitcy:

Att föra en seriös diskussion om hockey verkar svårt att föra. Kallar du det skämt så händer det titt som tätt sådan situationer i många matcher om du kollar på hockey och inte bara "slö titta". Vad har du mot gruvarbetare? Ett dåligt skämt om en yrkesgrupp är inte god ton!!!!! :msn_thumbdown:
 
Senast ändrad:

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Håller med dig till fullo att det händer bjudningar ja men det är inte avsikligt trötta kroppar trötta hjärnor.
Se på senaste matchen 16 åringens miss inte blev han bänkad för det och inte minst studsen i plexit i karlstad.'
Missen i kväll 10sek FBK 1-0 Ja det händer allt som oftast marginalerna är små men det jämnar ut sig i det långa loppet .Kanske vi ses i finalen men det är Fredags matchen kvar.
Minns en match jag hade laget var ur zonen 3 gånger gjorde 3 mål motståndrna trummade på i 3 perioder men pucken ville bara inte in.:mad:
Sporten är inte alltid rättvis.Tror FBK avgör på Fredag 4-2 i matcher
Tidigare HD 2179:music-icon:
 
Senast ändrad:

Åke55

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Växjö
HBK-Nr
13446
Medlemskap
2025
Sv: SHL

Grattis Färjestad!!!!!!!!!!
Tyvärr så vände tränden med bortasegrar.
Hade inte väntat att Växjö skulle gå så har långt i slutspelet, måste säja att det var bra gjort.
Grattis Lakers.
Nu får vi se vilket lagt som tar sm-Guld.
Jag tror på SAIK, har gjort det hela säsongen, tror inte att det går så lätt som alla s.k experter tror.
FBK lär bjuda på hårt motstånd.
MVh
Åke
:)
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Delar allt du skriver otroligt starkt av Växsjö Grattis Sam och hela laget.
Ja SAIK kan bli svåra men att FBK oftast skall hamna i underläge innan de vaknar otroligt men än är det inte klart osvuret är nog bäst men kanske Guldet till FBK.
2179:music-icon:
 
Senast ändrad:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Riktigt grymt att tappa matchen (och semifinalen) med att släppa in ett mål med 49 sekunder kvar så att det blev sudden. Allt tog slut snabbt, hade varit spännande med Lakers som Skellefteås motståndare då Lakers är laget Skellefteå haft svårast för i år. Lakers har inte förlorat mot Skellefteå under ordinarie tid på femton månader, sedan januari 2013. En klen tröst i sammanhanget är att Lakers får behålla Skellefteåsviten obruten... ;)

Grattis Färjestad. Och Skellefteå.
 

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Det vänder fort i hockyn.Men i går hade vi flyt.Lika väl som det var stolpe ut i förra hemma matchen med en märklig studs i plexiglaset och lakers vinst.Men nu är vi åter i en final (20e gången!!! inte dåligt av ett lag bönnder) Men nu är det stopp,för inte har vi väl chans mot SAIK???????.Och en eloge till lakers ni faller med flaggan i TOPP.

Puss o Kram Johnny
 
Toppen