• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

F

F.d. 25855

Guest
Sv: SHL

Hej.
Man kan ju prata SHL-lag hur mycket man vill, om spelare som är skadade om formtoppar hit och dit. Jag har 2 enkla frågor.
1. Varför drabbas till 99,9 % alltid bortalaget av flest utvisningar? Kan väl inte vara så att bortalagen alltid är det ojustaste laget? Varför är domarna alltid hemmabetonade? Finns det ingen stake i dom?
2. Årets utropstecken alla kategorier måste väl ändå vara det relativt nya SHL-laget Örebro IK? Eller. Senast 9-2 mot guldfavoriten HV-71.:twitcy::spinny:
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Hej.
Man kan ju prata SHL-lag hur mycket man vill, om spelare som är skadade om formtoppar hit och dit. Jag har 2 enkla frågor.
1. Varför drabbas till 99,9 % alltid bortalaget av flest utvisningar? Kan väl inte vara så att bortalagen alltid är det ojustaste laget? Varför är domarna alltid hemmabetonade? Finns det ingen stake i dom?
2. Årets utropstecken alla kategorier måste väl ändå vara det relativt nya SHL-laget Örebro IK? Eller. Senast 9-2 mot guldfavoriten HV-71.:twitcy::spinny:

Har försökt leta efter statistik angående ditt påstående som punkt ett men lyckas inte hitta något som kan styrka detta, har du någon bra sida som kan påvisa detta?
Angående tvåan så kan jag till viss del hålla med dig. Finns dock några andra utropstecken även om det inte är riktigt lika många mål gjorda.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Bra och jämn match igår fram till att Reddox sin vana trogen satte 3-0 i boxplay i slutet på andra tycker jag. Bra spel av HV fram tills dess men då kändes det som luften gick ur dem och tredje var mest en defilering. Det var lätt att känna sympati för HV, de har det inte lätt just nu, får hoppas det vänder för dem. Lakers kändes solida men HV är ingen bra värdemätare just nu, ser fram emot Frölunda-matchen. :)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

1. Varför drabbas till 99,9 % alltid bortalaget av flest utvisningar? Kan väl inte vara så att bortalagen alltid är det ojustaste laget? Varför är domarna alltid hemmabetonade? Finns det ingen stake i dom?

Gårdagens omgång:

Växjö-HV71 8-12
Skellefteå-MoDo 10-8
Frölunda-Brynäs 8-4
Linköping-Örebro 8-8
Leksand-Luleå 8-12
Djurgården-Färjestad 12-2

Av gårdagens sex SHL-matcher så fick hemmalaget flest utvisningsminuter i tre, lika i en och bortalaget flest i två. Så några 99,9% kan vi utesluta ;)
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Mötet med tvåan, Frölunda gick över förväntan. Blev en rätt stabil 3-0 seger ikväll och nu är det enbart trevligt att titta i tabellen. Det var närmre 4 och 5 för Lakers än att Frölunda skulle spräcka nollan. Skönt för "Torpet" att få hålla nollan då de senaste matcherna inte varit hans bästa i Lakerströjan.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Håller Torpet nollan fem minuter in i andra perioden mot Djurgården så kommer han tydligen slå något SHL-rekord hörde jag någonstans. Kunde man inte tro efter inledningarna mot Örebro och Modo ;)

Matchen igår var bara jämn och spännande i en period tyckte jag, därefter verkade Frölunda blivit sönderlästa, alternativt gav upp, de kom ingenstans när de inte fick vara i fred i egna zonen. I sista handlade det bara om Torpet skulle få hålla nollan eller inte. Synd att han missade öppet mål, det hade varit kul för Nihlstorp om han fått komma med i målprotokollet. :D
 
F

F.d. 19440

Guest
Sv: SHL

Härlig känsla när man gick hem från Behrn Arena igår kväll. Vi vann enkelt mot Luleå utan att glänsa.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Ikväll väntar Djurgården för Lakers, smått nervös inför den matchen. "Måste"-matcherna mot bottenlagen gör mig alltid mycket mer orolig än drabbningarna mot topplagen, och det med rätta när man tittar bakåt. Frölunda-Skellefteå blir intressant, mästarna Skellefteå har vacklat lite senaste tiden, ska formsvackan fortsätta?
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

4-5, pust...
Det blev precis en sådan nervpärs som befarat, efter att ha nollat HV och Frölunda så släpper man in fyra mot Djurgården och låter det vara ovisst in i det sista.

Bra och tätt på många ställen i tabellen, inte avgjort någonstans. Härligt! :cool:
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

En andra plats i serien, ja torsdagskvällen var ju allt trevlig
 
Senast redigerad av en moderator:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Härlig känsla när man gick hem från Behrn Arena igår kväll. Vi vann enkelt mot Luleå utan att glänsa.

Trevligt att Örebro går bra, överraskningarnas lag. Hoppas verkligen att man får se dem i slutspelet.

Tänk om vi skulle få se Örebro-Lakers i final, vilken käftsmäll mot det självgoda hockeyetablissemanget det hade varit! :D
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Igår var det ingen speciellt bra match i Vida arena. Ett lag som stundtals var kvar i omklädningsrummet och ett lag som krigade för sin existens i högsta serien, motivation höll på att slå klass. Växjö hade dock en spelare som var i en klass för sig, Robert Rosén, han är väl värd sin landslagsplats.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen