• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Trots att Lakers satt kvar i bussen under framförallt första perioden lyckades de vända dagens batalj till seger, om än i förlängning. Men två pinnar gjorde ändå tabelläget lite bättre
 
Senast redigerad av en moderator:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

...men ikväll vet jag inte vad Lakers sysslade med, det tog två perioder innan de öht verkade inse att de var på match. Stark avslutning förlåter en del men inledningen var det bedrövligaste jag sett på länge när man vet vad de kan, under all kritik. Skärpning till nästa gång tack! ;)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Glädjande besked inte bara för Timrå utan för alla lag och sporten som sådan! Serier ska avgöras på isen, tabeller ska inte räknas om i efterhand när matcherna redan är spelade med utgångsläget som gällde då.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.480
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Skönt att höra att ett gammalt klassiskt hockeylag överlever.
Håller tummarna för Timrå idag mot AIK

/Pelle
 
Senast ändrad:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Ikväll kommer mästarna på besök, då gäller det för Lakers att vara på tå från start och inte som senast för att det ska bli match av det. Mycket ovisst, med årets upplaga av Lakers vet man aldrig på förhand hur det ska se ut...
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Det var en stundtals riktigt härlig match, chanserna avlöste varandra. Man ska ha lite tur om man ska vinna över Skellefteå och idag visade stolparna vid två tillfällen att de hörde till Lakers:)
 
F

F.d. 29763

Guest
Sv: SHL

Skellefteå dem är bra men dem hade ingenting att komma med mot Lakers, dem är bäst :twitcy:
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.480
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Hoppsan Brynäs vann igår mot Frölunda utan en massa nya värvningar, undrar hur andra lag har råd att värva som dom gör.
/Pelle
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Är förvånad att det dröjde så länge innan Brynäs vann igen, i bulans första match mot Lakers var Brynäs riktigt bra. Nu har det nog lossnat. Kul för Modo också att de vann till slut

Lakers match igår var den första jag missade att se den här säsongen, var i Stockholm och hotellet hade visserligen till min glädje Cmore Sport, men till mitt missnöje så gick Leksand-Lakers på en av sidokanalerna som jag inte kunde se. Men de verkar ju ha skött sig bra ändå utan mitt mentala stöd vad jag läst? ;)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Smått nervöst inför återstarten av SHL ikväll efter uppehållet. Har Lakers lyckats konservera formen? Örebro är årets boogieteam för Lakers som bara lyckats ta 2 av 12 poäng hittills mot Närkingarna. Spännande!
Också nyfiken på om HV kan resa sig och revanschera sig ikväll efter käftsmällen de fick igår av Frölunda, men tyvärr kan man bara se en match. ;)
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Verkar som uppehållet har gjort att Lakers tar det lugnt i början av matcherna. Dålig start i två matcher nu men har ändå krigat till sig poäng till slut. Grymt spänd på helgens småländska drabbning då HV minst sagt gått dåligt de senaste matcherna.
 
F

F.d. 19440

Guest
Sv: SHL

Ja idag vaknade man med ett leende på läpparna efter att ha varit på plats i Behrn Arena igår. 9-2 mot HIV71, och vilka mål det bjöds på!!:yes:
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Rosens mål var en delikatess, ett sånt mål lär han aldrig göra igen :D

Skönt att puckarna ibland även studsar rätt, igår verkade det var precis vad som behövdes för att de skulle reda ut det då det mesta gick emot. Modo får göra två mål på tre skott i matchinledningen, märkligt matchstraff igen, onödig utvisning för många spelare på isen igen. Kul för Rakshani att han fick sätta en straff i alla fall, får hoppas det lossnar snart för honom.

Angående Lajunens tackling, visst tacklingen tar på huvudet men Önnerud hukar ju sig ner och glor på pucken, vad ska Lajunen göra? Man kan inte göra en open ice tackling på ett bättre sätt än Lajunen gör, han har bägge skridskorna i isen, vänder sidan och skuldran till, tar inga skär över huvudtaget. Som det är nu kan alla spelare åka runt med gamnacke hela tiden vart de än åker och aldrig vara tacklingsbara. Vad blir det för hockey av det?
 
Toppen