• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Tog bara 21 år innan något lag spelade bort FBK från kvartsfinal otroligt att dom klarat det så länge.

Nu blir det SAIK och antagligen tvärstopp

/Pelle
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Stort GRATTIS till KHK och välkomna till SHL! Härligt med ett nytt frejdigt gäng som sätter ännu ett landskap på hockeykartan :yes:
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Säsongens viktigaste match för Färjestad igår och så var där 3000 tomma stolar? Fel lag på besök eller är hockeyintresset på dalande i Karlstad?

Nåväl, nu är kvartsfinalerna klara:

Frölunda-Luleå
Skellefteå-Brynäs
Lakers-Örebro
Linköping-HV71

Och så en riktigt glädjande nyhet, Joakim Hillding är tillbaka där han hör hemma! Har saknat honom ända sedan han försvann. :)
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Säsongens viktigaste match för Färjestad igår och så var där 3000 tomma stolar? Fel lag på besök eller är hockeyintresset på dalande i Karlstad?

Nåväl, nu är kvartsfinalerna klara:

Frölunda-Luleå
Skellefteå-Brynäs
Lakers-Örebro
Linköping-HV71

Och så en riktigt glädjande nyhet, Joakim Hillding är tillbaka där han hör hemma! Har saknat honom ända sedan han försvann. :)

Måste vara sviktande intresse för ett anrikt lag som Brynäs borde dra mer publik, kollar man i Gävle är det bara fullsatt mot Leksand, beror nog på hur bra lagen spelar och tabelläget, tror jag.

Grattis till ett riktigt bra tillskott

/Pelle
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Det ryktas även om Per Åslund? Samt att Sebastian Erixon är på väg åt andra hållet. Någon som vet något? Annars får framtiden utvisa sanningshalten i de ryktena...
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Ikväll drar det äntligen igång! Först ut är norrlandslagen.

Jag tror inte att Skellefteå får en så enkel resa mot Brynäs trots fem raka i inbördes möten. Sedan Bulan tog över tycker jag att Brynäs varit betydligt bättre än sin tabellplacering och de tycks ju vara bäst när det gäller, en nog så viktig egenskap.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Grattis SAIK till en väl genomförd match, synd att Brynäs inte har en skarpskytt, flera frilägen men inte ens i närheten att göra mål, surt men hoppas på bättre skärpa i Gävle

/Pelle
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Klarar Lakers av detta mentala spöke? Även under hösten tappade Lakers ledningar mot Örebro. Växjö gjorde allt rätt i två perioder men när Örebro spräckte nollan då hackade Växjös spel och tankar på att förlora infann sig och det är aldrig bra. Detta innebär att Växjö nu tappat hemmaplansfördelen. Statististiskt sett så vinner till 75% det lag som vinner första slutspelsmatchen. Växjö har än så länge inte lyckats knäcka denna hemska Örebro-kod. Men nu finns det tid för hjältar, hjältar med en enorm tro,hjältar som bara kör - oavsett vad som står för resultat på anslagstavlan. Go Lakers!!
 
Senast redigerad av en moderator:

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Brukar inte kommentera andra lag och matcher men känner mig verkligen kluven efter ha sett matchen mellan Luleå och Frölunda. Ska hockey spelas med hugg och slag med klubban och blodiga slagsmål som högsta prioritet och andra ojusta medel (grus i spelargångarna) då är jag orolig för SHL. Tror inte publiken i stort vill se detta. Jag vill se en fartfylld och just match och gärna hårda och justa tacklingar där sportsmanna regler gäller. Sedan borde domar nivån höjas en hel del!:wideeyed::dog:

PS Grattis SAIK till två vinster!
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Brukar inte kommentera andra lag och matcher men känner mig verkligen kluven efter ha sett matchen mellan Luleå och Frölunda. Ska hockey spelas med hugg och slag med klubban och blodiga slagsmål som högsta prioritet och andra ojusta medel (grus i spelargångarna) då är jag orolig för SHL. Tror inte publiken i stort vill se detta. Jag vill se en fartfylld och just match och gärna hårda och justa tacklingar där sportsmanna regler gäller. Sedan borde domar nivån höjas en hel del!:wideeyed::dog:

PS Grattis SAIK till två vinster!

Du får kolla SAIK - BRYNÄS istället där spelas det hockey med slutspelstempo synd bara att BIF inte vann sista det var dom värda men har man ingen riktig målskytt vinner man inga matcher.

/ Pelle
 
Toppen